Vallès Oriental

REPORTATGE

“No som ultraherois”

Els Bombers del parc de Granollers fan visites a escoles per explicar les feines que fan

"Creieu en els ultraherois?”, va preguntar en Xavier, bomber del parc de Granollers a dos grups d’alumnes de tercer de Primària de l’Escola Pia de la ciutat a l’inici de la visita que van fer per conèixer com i on treballen els Bombers de la Generalitat fa uns dies.

“Nosaltres no som ultraherois. També ens cremem com vosaltres”, va aclarir-los després d’explicar totes les feines que fan: apagar focs en cases o boscos, rescatar persones que han tingut un accident de trànsit o salvar persones que han quedat atrapades a un ascensor. “I un gat que queda atrapat dalt d’un arbre?”, va afegir un dels alumnes. “També. Tot i que els gats moltes vegades no es deixen atrapar”, va respondre aquest bomber, que va fer d’amfitrió.

En Xavier i en Víctor van anar descobrint als nois alguns secrets de la seva feina. “Sabeu per què tenim sempre les botes preparades amb els pantalons? Així ens podem vestir més de pressa quan hi ha un avís i hem de sortir corrent”, els aclaria. També els va ensenyar el casc “amb sorpreses” que els protegeixen dins d’un incendi o quan han de tallar un objecte metàl·lic o de vidre. I la bombona d’aire que els permet respirar dins d’un edifici on hi ha foc. Tot l’equip que porten al damunt pesa uns 25 quilos. “Per això anem ràpid però sense córrer perquè portem molt pes al damunt”, aclaria. Els escolars veuen els diversos tipus de camions i les mànegues, eines i altres aparells que transporten per poder atendre els diversos tipus de serveis.

La visita al parc de Bombers inclou una part de conscienciació per ensenyar als infants com s’ha d’actuar quan hi ha un incendi en un habitatge. “Sobretot, truqueu al 112”, insistia en Xavier. També hi ha un moment per passar-s’ho bé: els alumnes acaben enfilats dalt d’un camió del parc on poden fer sonar la sirena. També llançar aigua. Entremig, els escolars van poder veure com els Bombers sortien a corre-cuita amb un dels camions per un avís de fuita de gas al centre de Granollers que va generar expectació entre els infants.

L’Escola Pia inclou la visita al parc de Bombers dins del treball que els alumnes fan sobre la ciutat i que els porta a conèixer les institucions, l’activitat econòmica o els serveis de la ciutat com a capital de comarca.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]