Societat

Societat

El caos de Vueling afecta centenars de viatgers

La desorganització de l'empresa en l'operació sortida de juliol provoca retards en tots els vols i obliga a cancel·lar-ne 15 en dos dies

La companyia admet problemes “operatius”

No té prou personal

El desgavell organitzatiu de la companyia Vueling es va agreujar ahir coincidint amb l'augment del nombre de vols i passatgers per l'operació sortida de l'1 de juliol i el cap de setmana. La companyia de baix cost amb seu a l'aeroport del Prat va registrar retards generalitzats en totes les seves rutes, fins i tot les més senzilles –les que enllacen Barcelona amb les Balears–, i sis cancel·lacions (Brussel·les, Granada, Màlaga, París, Alacant i Ginebra). La situació d'ahir s'afegia a dos dies previs de problemes, atribuïts inicialment a la vaga de controladors francesos, però ahir totes les línies operaven amb normalitat al sud d'Europa excepte Vueling, que ja havia suspès set vols dijous. En total, quinze vols suspesos en dos dies.

La situació es va posar tensa durant la nit de dijous a divendres, fet que
va obligar els Mossos d'Esquadra a vigilar les oficines de la companyia al Prat. Centenars de passatgers feien una mitjana de dues hores de cua per canviar el bitllet o per saber a quina hora podrien volar.

Els vols a les Illes Balears acumulaven ahir retards d'entre mitja hora i una hora de mitjana, i els que anaven a les capitals europees, entre dues i tres hores. Els vols no apareixien com a cancel·lats en els panells, tot i que Vueling era conscient que no s'enlairaven. Aquesta era una de les queixes dels usuaris, que no tenien constància de la suspensió fins que arribaven als mostradors de facturació. Altres passatgers sí que havien estat informats via correu electrònic o missatge de mòbil que el seu vol s'havia cancel·lat, però la indignació era similar,
ja que, com que són dates complicades, la reubicació no era fàcil.

La companyia va demanar ahir “disculpes” als clients pels retards i les cancel·lacions. David García Blancas, director comercial, va assegurar que “tota l'empresa s'ha abocat a resoldre la situació, especialment les tripulacions i el personal de terra, per poder assegurar l'operativitat durant l'estiu”. Vueling va garantir ahir que miraria de normalitzar la situació durant aquest cap de setmana, tot i que ahir estava oferint canvis de vols gratuïts durant els pròxims 15 dies.

Fonts sindicals de Sepla, el col·lectiu de pilots, asseguraven ahir que Vueling havia contractat amb poca antelació les tripulacions que havien de cobrir l'augment de demanda que es dóna en els mesos d'estiu. Això hauria complicat les operacions d'aquest cap de setmana. Vueling hauria de normalitzar la demanda de vols un cop les tripulacions, i sobretot els pilots, haguessin dut a terme les hores
de vol necessàries amb els seus aparells per treballar al 100% de la seva capacitat.

Els empleats de la companyia així ho comunicaven als viatgers. “Si no hi havia tripulació, tal com m'han dit, me n'haurien pogut informar abans i hauria buscat alternatives”, es queixava Francesco, un usuari afectat. Dijous ja s'havien suspès set vols, en direcció a Zuric, Constantina, Londres, Gènova, Nantes, Pisa i Fes.

L'Agència Catalana del Consum (ACC) ja va interpel·lar Vueling dimarts per les queixes que començava a rebre de clients afectats pels retards. La companyia ho va atribuir
inicialment a la vaga de controladors francesos, però l'excusa ahir ja va decaure. La directora de l'ACC, Montserrat Ribera, va informar ahir que no descarta multar Vueling “per la mala praxi en la prestació del servei”. Correspon a l'ens estatal Aena expedientar les companyies aèries pels retards o els canvis en les programacions de vols, però l'ACC recomana denunciar els problemes davant de l'oficina del consumidor per poder rebre compensacions posteriorment.

LES XIFRES

1.039
vols
operarà el Prat diumenge, dia fort de l'operació sortida de juliol. Ahir ja n'hi va haver 1.025.

LA FRASE

5
hores
de retard és el mínim per ser indemnitzat; tres, per ser compensat, i dues, per rebre assistència.
Demanem disculpes als clients pels retards i les cancel·lacions. Tota l'empresa s'ha abocat a resoldre la situació
David García Blancas
director comercial de vueling

Indignació dels passatgers que quedaven sense vol

Les desenes d'afectats feien cua ahir a l'aeroport del Prat
i es queixaven de la poca informació. “El pitjor no és que suspenguin els vols, sinó que els panells de sortides no informen que hi ha problemes
i t'assabentes que el vol no surt en arribar al mostrador de facturació”, explicava en Josep, que tenia un vol a Alemanya. “No sé si anar al casament que tenia o quedar-me a casa i almenys recupero
els diners...”, lamentava. Íker Martínez volava de Bilbao a Màlaga i la companyia li va recomanar ahir volar a Barcelona, ja que el seu vol s'havia suspès: “Ara l'ha canviat per aquest. Ni puc volar a Andalusia ni puc tornar a casa a Euskadi...” Xavi Coromines s'havia llevat ben d'hora a Lleida per volar cap a Brussel·les i no li trobaven vol: “Necessito ser a Lieja demà per una trobada de feina i si no m'hi presento quedaré fatal... És indignant. I no he rebut cap avís previ de la cancel·lació.” Rodrigo feia tres hores que esperava un amic seu des de Moscou, sense que el panell indiqués cap retard. Altres passatgers que havien d'haver arribat dijous lamentaven ahir haver-ho fet divendres, un dia més tard.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Menys supermercats i més usos culturals al nou Pla de Ciutat Vella

barcelona
Societat

Els pisos de l’illa del carrer Canigó s’hauran de reforçar

Badalona
religió

Montserrat vol que el seu ‘Mil·lenari’ sigui obert a tota la societat

Montserrat
societat

Estudien un projecte per crear pisos amb serveis per a gent gran que faciliti l’accés al lloguer als joves

Manresa
Campdevànol

Punt d’autoreparació de bicicletes a la font del Tòtil

Campdevànol
GIRONA

Els pagesos gironins protesten per una nova baixada del preu de la llet

GIRONA
Societat

Acord per ampliar el festival Roses de Reus

Reus
FIGUERES

Restauraran la façana i els elements patrimonials del Teatre el Jardí

FIGUERES
Urbanisme

Rebategen carrers de Sarrià per denunciar la destrucció dels jardins de Can Raventós

Barcelona