Reus podria tenir el grau superior de teatre el curs que ve
El Centre de Lectura es planteja implantar-lo
Permetria estudiar teatre de manera professional a la ciutat
El Centre de Lectura de Reus està actualment valorant la possibilitat d'oferir un cicle formatiu de grau superior (CFGS) de tècniques per a l'actuació teatral el curs 2016/17. Així ho van expressar durant la roda de premsa de presentació de les activitats de les escoles del Centre la responsable de l'apartat de teatre, Rosa Mateu, i el president de l'entitat, Xavier Filella. Es tracta d'un curs adreçat a persones que vulguin assumir competències professionals per aplicar les tècniques d'interpretació, moviments o veu, i amb l'objectiu d'actuar en directe o en mitjans audiovisuals, per exemple.
El juny del 2015 es va aprovar que els centres educatius o culturals puguin oferir aquest cicle formatiu. De fet, tres escoles de Barcelona i una de Lleida ja l'han començat a fer. “Ens agradaria ser pioners a la demarcació de Tarragona”, va expressar Rosa Mateu. El curs, que seria per a persones més grans de 18 anys, serviria per estudiar teatre de manera reglada i professional, “sense haver de passar per l'Institut del Teatre”, segons Mateu. Tot i això, els estudiants podrien entrar posteriorment en un nivell avançat al centre barceloní.
En la mateixa línia es va manifestar el president del Centre de Lectura, Xavier Filella: “Estem estudiant la proposta, però tot plegat requereix un projecte i un pla d'estudis perquè sigui viable.”
LA FRASE
Buscant la complicitat de l'Ajuntament de Reus
“El que seria normal seria que el Centre de Lectura fes el grau de teatre i l'Ajuntament, el de circ”, va dir Filella ahir. Ara mateix l'entitat està fent un informe per a la regidoria d'Ensenyament, i entre el gener i el febrer hi haurà el projecte sobre la taula. “Si ells no ho fan, ho tirarem endavant nosaltres”, va dir el president del Centre de Lectura. Tot i això, Filella va avisar: “També hem de saber els costos que suposa i la inversió que requereix. Hem de saber què vol dir i quin compromís de futur ens representa.”
Filella va afirmar que la voluntat “d'entendre's hi és”, però que en aquest cas també entra en joc la regidoria de Cultura. “No volem fer-ho cadascú pel seu compte; si volen tirar endavant teatre i circ, que ens ho diguin, però el que seria normal seria que, el grau de teatre, el féssim nosaltres”, va concloure el president del Centre de Lectura.