Societat

ENSENYAMENT

Investiguen el robatori d'un examen de l'ordinador d'un professor a la UB

La Facultat d'Economia i Empresa ha anul·lat la prova de tots els alumnes i els tornarà a examinar el 5 de setembre

Els Mossos d'Esquadra investiguen quatre alumnes de la Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona (UB) que, presumptament, haurien participat en el robatori d'un examen de l'ordinador d'un professor de l'assignatura ‘Fonaments de la Fiscalitat' i que posteriorment haurien venut a altres alumnes. Els compradors haurien pagat entre 20 i 300 euros per obtenir una còpia de l'examen.

La prova es va realitzar el passat 5 de juliol i la degana de la facultat, Elisenda Paluzie, va denunciar els fets el dia 8, després que una mestra rebés un correu anònim advertint del robatori. Tant la facultat com els Mossos van donar validesa a la denúncia perquè en la correcció de la prova es va detectar que un seguit d'alumnes havien comès el mateix error en una de les preguntes, que corresponia a una primera versió de l'examen -la que s'havia sostret de l'ordinador del professor- però que no apareixia a la versió definitiva que es va portar a examen. La facultat ha anul·lat l'examen i tornarà a repetir la prova el pròxim 5 de setembre.

Els alumnes de l'assignatura han engegat una campanya a través d'internet per “revocar aquesta resolució i es proposi una nova resolució mes justa” per aquells alumenes que “no tenen res a veure amb el frau”. La queixa en fonamenta en que la repetició de l'examen pot afectar alumnes que estan pendents que se'ls tanqui l'expedient per obtenir un contracte laboral o per matricular-se d'un màster.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]