Medi ambient

El TSJC suspèn l’inici de la C-32 perquè el projecte és “nul”

Pel jutjat, el pla no té la declaració d’impacte ambiental i els promotors no han detallat el perjudici de l’ajornament

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha ajornat l’inici de l’allargament de l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar. El TSJC ha atès la demanda de la Plataforma Aturem la C-32 perquè, entre altres raons, el projecte “no té cap avaluació ambiental [declaració d’impacte ambiental] i les parts demandades no aporten cap dada sobre els importants perjudicis que els causaria la suspensió”.

El projecte del ramal Tordera-Lloret de la C-32 va ser aprovat el 18 de juliol del 2016, però els detractors van demanar al setembre la mesura cautelar de la suspensió perquè hi havia canvis substancials en el projecte, que arrenca el 2000, i l’avaluació ambiental havia caducat. “El jutge ha valorat que hi ha moltes coses del projecte que no estan ben fetes. És una gran decisió perquè temíem que arribés abans el judici [sobre l’allargament] abans de la decisió sobre la mesura cautelar”, explica Joan Mora, d’Aturem la C-32.

Recurs de l’Ajuntament

La interlocutòria no obliga a costes i dona a les parts cinc dies per presentar recurs. D’acord amb la Generalitat, el regidor de coordinació de l’obra de govern de Lloret, Jordi Sais (CiU), confirma que el consistori presentarà recurs de reposició. “La resolució judicial és restrictiva quant a les ponències ambientals. Segons la valoració de la Generalitat, els traçats no s’han modificat.”

LA FRASE

[...] El projecte es podria haver aprovat sense avaluació ambiental, però seria nul de ple dret
Fragment de la resolució judicial del TSJC

Estudis que no es corresponen als projectes

La magistrada del TSJC deixa clar que la resolució és independent del que “es resolgui en sentència definitiva”, però afirma que els projectes sobre l’allargament no es corresponen amb les declaracions d’impacte ambiental (DIA). “El projecte de traçat aprovat per la resolució que és objecte d’aquest recurs, el 18 de juliol de 2016, tampoc no es va sotmetre a avaluació ambiental, ja que per acord del 9 de desembre de 2014 es va reconèixer un altre cop la vigència de la declaració d’impacte ambiental del 24 de març de 2000. [La declaració] es va elaborar respecte a les solucions de l’estudi informatiu d’aquell any [el 2000] i eren diferents de la solució del projecte constructiu del 2008 i del projecte de traçat del 2016”, sosté la magistrada, textualment.

La resolució judicial admet que l’obra afecta paratges naturals, com ara “el Paratge Natural d’Interès Nacional de Pinya Rosa de Blanes”, indica. La interlocutòria deixa clar que s’ha constatat que encara no hi ha hagut l’inici efectiu de les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona