Barcelona prova el radar per trams a la ronda de Dalt
El nou sistema calcula la velocitat mitjana al llarg de 3 quilòmetres
L'objectiu és reduir el nombre d'accidents
Ahir es va posar en marxa el primer radar per trams de Barcelona, el sistema que incorpora una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules per fer la mitjana de velocitat dels vehicles i establir si excedeixen el màxim permès. Aquest radar registrarà les dades però no multarà, ja que s'ha establert com a prova pilot durant les tres setmanes vinents. El dispositiu està instal·lat a la ronda de Dalt, als 3 quilòmetres compresos entre la plaça Karl Marx i el nus de la Trinitat. L'Ajuntament ha escollit aquest tram perquè és un dels que presenten més sinistralitat de la ciutat, un 25% més d'accidents per quilòmetre que a la resta de la B-20 en sentit Besòs. El motiu és que “és un tram en pendent, amb canvis de rasant, entrades, sortides i túnels que afavoreixen l'enlluernament dels conductors”, va explicar ahir el director de serveis de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila. A les característiques d'aquest punt, que està limitat a 60 quilòmetres per hora –a la majoria del traçat de les rondes el límit de velocitat és de 80 quilòmetres per hora–, se suma el fet que molts conductors frenen quan passen pels radars fixos, cosa que incrementa les possibilitats d'accidents.
L'objectiu del nou sistema és, segons Gomila, reduir el nombre d'accidents, tot i que el radar per trams permet també estudiar els fluxos circulatoris i recollir dades per a estudis posteriors. Un cop acabada la prova pilot, s'estudiarà el resultat amb la voluntat d'acabar substituint els radars fixos pels radars per trams.