Administracions

Platja d'Aro explora nous models turístics

L'Ajuntament i associacions empresarials i professionals fixen la mirada en ciutats com París, Berlín i Londres

L'Ajuntament de Castell- Platja d'Aro impulsa una recerca de models turístics i comercials que siguin aplicables al municipi, amb l'objectiu de la promoció i l'organització d'esdeveniments, a més del projecte de reconversió d'eixos comercials. Un desafiament que té la complicitat d'associacions empresarials i professionals i del personal de l'Agència Catalana de Turisme a la població.

La vista s'ha fixat en tres ciutats: París, la darrera a ser visitada, ara fa una setmana, Londres i Berlín. L'objectiu d'aquestes expedicions ha estat conèixer el model i la proposta comercial i de serveis turístics acompanyats pel personal tècnic de l'Agència Catalana de Turisme a la ciutat. Pel que fa referència a l'expedició a París, es van analitzar àmbits diversos tant dels espais públics com dels models d'espais comercials de la capital francesa: edificis i façanes; aparadors, accés i mobilitat; senyalització i elements d'identitat visual; coherència corporativa i de posicionament; exposició i presentació del producte; política de preus i promocions; presència i visibilitat de la marca; mobiliari, mostradors i emprovadors; serveis complementaris; aspectes sensorials, i personal de contacte.

Estratègia global

La visió, segons fonts de l'Ajuntament, és global, i durant tot l'any el treball conjunt amb el sector professional en diversos àmbits: propostes de formació; concursos, tallers i accions de fidelització, i campanyes i accions de promoció, que des d'aquest any es formalitza amb la constitució del Consell Local de Desenvolupament Econòmic, un nou òrgan de participació, informació i assessorament que neix amb l'objectiu de dinamitzar el sector empresarial del municipi en tots els seus àmbits, promovent la creació de sinergies de treball conjunt.

Aquesta visió també té lloc amb el plantejament sobre la taula de l'equip de govern, de CiU i el PSC, que impulsa, amb un procés participatiu, un ambiciós pla estratègic de dinamització comercial de les característiques i històriques galeries comercials a cel obert situades al centre de Platja d'Aro, tot un referent durant dècades per a molts estiuejants.

Aquesta és una aposta per impulsar la dinamització comercial de les galeries i per potenciar el seu atractiu comercial, especialment perquè daten dels anys seixanta del segle passat. Però aquest procés de rellançament i de modernització es vol fer conjuntament amb els explotadors –llogaters–, els propietaris i el mateix Ajuntament, per això s'ha optat per un procés participatiu. L'acció no deixa de ser conseqüència del pla d'ordenació urbana municipal, en el qual es va plantejar la redacció de cinc plans especials per a la millora de la imatge urbana a les àrees o galeries comercials. Aquests plans especials han de proposar les mesures, obres i actuacions necessàries per promocionar i dinamitzar aquestes zones emblemàtiques del comerç del municipi. Els àmbits afectats pels plans especials són cinc: les ja clàssiques galeries Neptuno, Sant Lluís, Albatros, Raund Store i el centre d'empreses Eurocenter.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia