Pla pilot per generar zones d'aparcament, a Torroella
L'àrea d'Urbanisme vol arribar a acords amb particulars que tenen solars per habilitar-los com a aparcament a canvi del manteniment
Es començarà per un de 4.000 m² a tocar del pavelló
Les àrees d'Urbanisme i Seguretat de Torroella de Montgrí estan treballant de manera coordinada en un pla que ha de servir per generar zones d'aparcament provisionals per descongestionar carrers i donar més opcions als veïns. La idea és potenciar la col·laboració entre l'Ajuntament i particulars que tenen solars, per utilitzar-los a canvi de fer-se càrrec del manteniment, al qual la propietat està obligada. Ara s'està habilitant un terreny de 4.000 m² al costat de la zona esportiva. L'objectiu, segons explica Jordi Colomí, regidor d'Urbanisme (UPM), és donar alternatives, però en cap cas prohibir l'aparcament als carrers.
El projecte consisteix a aprofitar solars que siguin de titularitat municipal o bé privats. Segons Colomí, la prova pilot es durà a terme en un solar que està qualificat com zona d'equipaments, després d'arribar a un acord amb els propietaris per fer-lo servir com a zona d'aparcament. Aquest solar està situat entre els carrers Santa Caterina, Alfons Mercader, Joan Maragall i Pere III.
L'Ajuntament, com a compensació, es responsabilitzarà de les tasques de manteniment i neteja que s'han de fer un parell de cops l'any. Colomí explica que els propietaris han de netejar els solars un parell de vegades l'any, com a màxim. Si no ho fan, l'àrea de Medi Ambient els envia un requeriment. Segons Colomí, aquest any n'han fet uns 400. Amb tot, més d'un 90% dels propietaris compleixen amb la seva obligació.
Aquest nou espai, segons el regidor d'Urbanisme, soluciona dos problemes: per un costat donarà servei al pavelló d'esports i als veïns de la zona. Aquest zona és un antic pla parcial que és una ampliació urbana del municipi: “Volem donar una zona que faci de suport. Moltes famílies aparquen al carrer i tenen més d'un vehicle”, destaca Colomí, que afegeix: “En cap cas es prohibirà l'aparcament als carrers, però ara els veïns i altres persones podran tenir una zona de suport complementària.” El terreny es condicionarà, però en cap cas s'asfaltarà: “Estem parlant d'una col·laboració entre l'administració i particulars mentre aquests no tinguin interès d'urbanitzar”, exposa Colomí.
L'àrea d'Urbanisme vol buscar més terrenys d'aquestes característiques per generar aparcament i solucionar el dèficit en aquest sentit que ara mateix presenten algunes zones. Una d'aquestes és la del carrer Figueres, cap on es va fer l'ampliació urbana als anys cinquanta i seixanta del segle passat, i en aquell moment no s'hi van preveure ni zones d'equipaments ni zones verdes: “Volem treure la pressió de l'aparcament al carrer. Hi ha carrers que poden assumir la pressió de l'aparcament, però d'altres, no tant.”