Administracions

Palamós, sense conveni de transport urbà

La resolució del TSJC també afecta Calonge i dona la raó a l’exconcessionària

Els ajuntaments de Palamós i Calonge i Sant Antoni han rebut un dur revés judicial amb la nova anul·lació per part del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) del conveni que regula el transport públic als dos municipis. L’alt tribunal català, en una interlocutòria del 29 de gener, torna a donar la raó a l’antiga concessionària, Crurisa. La resolució considera acreditat que la sentència ferma del 2014 no es va executar mai i que el nou conveni firmat per la Generalitat, Palamós i Calonge i Sant Antoni era un “calc mal dissimulat” del de 2008.

Elusió del conveni

El tribunal, doncs, anul·la de nou el conveni del transport públic i reclama a les parts demandades les dades personals de les autoritats que havien de garantir el compliment de la sentència de fa quatre anys. De fet, considera que l’objectiu del segon conveni va ser, precisament, eludir aquest compliment. Aquesta nova resolució estima íntegrament la demanda de l’empresa Crurisa, que va gestionar aquest servei durant més de 40 anys. El demandant sostenia que els dos convenis eren exactament iguals.

L’alcalde de Calonge, Jordi Soler, es va mostrar ahir sorprès per aquesta decisió, però va explicar que ja s’havia fet la primera reunió amb Palamós i la Generalitat per valorar-ho: “Estem buscant la millor manera per garantir aquest servei de transport. Tenim una via oberta en l’àmbit judicial i mirarem que no s’aturi fins que hi hagi la nova licitació.” L’alcalde de Palamós, Lluís Puig, va declinar ahir fer valoracions.

Canvi de concessionària

L’empresa Crurisa es va quedar l’any 2008 sense fer aquest servei de transport de viatgers a les dues poblacions després de més de quatre dècades. El motiu d’aquest canvi va ser la decisió del govern de la Generalitat de redefinir el model de transport públic de viatgers a la comarca del Baix Empordà. Uns canvis que no només van afectar l’empresa, sinó també els horaris, trajectes, freqüències de pas i tarifes. En aquell moment, la Generalitat va donar la concessió del transport urbà i interurbà a Sarfa, empresa del grup Sarbús. En el cas de Palamós i Calonge i Sant Antoni, els ajuntaments i la Generalitat van firmar un conveni que va entrar en vigor el juny del 2008.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona