Administracions

L'Ajuntament de Blanes vol tenir més policia, i que faci tasques administratives

Durà al ple d'avui demanar al ministeri l'increment del nombre d'agents

Preveu que puguin controlar i sancionar establiments que incompleixen la normativa

L'Ajuntament de Blanes prepara un nou pla de Policia Local que espera aprovar abans del 30 de maig i per al qual necessita una ampliació d'efectius, ja que preveu que facin tasques administratives i de control d'activitats a la via pública. L'equip de govern porta a l'aprovació del ple avui sol·licitar al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques l'autorització per incrementar la plantilla, i reiterar l'acord del ple d'ara fa un any de sol·licitar a la Generalitat l'increment del nombre de mossos a l'àrea bàsica de Blanes.

La regidora responsable de la Policia Local, Pepa Celaya (PSC), va explicar ahir que la necessitat d'ampliar la policia és “de primer ordre”. Ara la plantilla està formada per 71 agents, un dels quals s'ha jubilat, i es vol substituir el que plega i crear quatre noves places. Entre els 71 agents n'hi ha 5 d'interins, 5 gruistes, 2 administratius i 2 de protecció civil. “Fa molts anys que no s'amplia la policia, Blanes ha crescut i s'han multiplicat les necessitats d'atendre la seguretat ciutadana per molts motius”, va argumentar Celaya. En la petició que farà al ministeri, l'Ajuntament exposarà breument el nou model policial que volen implantar, segons el qual, “a part de les taques que han fet de tota la vida, es vol que també hi hagi una unitat de policia administrativa”. Aquest equip estaria preparat i format per poder fer totes les visites d'inspecció quan hi ha conflictes a la via pública i tindria capacitat de sancionar, com ara en el cas de les terrasses dels bars al passeig.

“Hi ha activitats que no són pròpiament policials, però que requereixen una inspecció in situ per poder aixecar acta, i amb aquest nou model els policies tindran accés a la base de dades que recull informació dels titulars, les llicències que tenen, l'autorització dels metres que tenen, en el cas de les terrasses, i amb tota la informació i una formació específica podran iniciar un procediment, que pot acabar sent sancionador”, va exposar la regidora. Pepa Celaya va posar l'exemple de les terrasses “perquè tothom es queixa que ocupen més espai del que han d'ocupar”, però hi hauria altres àmbits, com ara poder actuar en pisos ocupats.

L'Ajuntament argumenta en l'escrit que porta al ple que s'ha produït un envelliment de l'edat dels agents en actiu. En concret, la mitjana d'edat està en més de 48 anys, 15 agents estan a prop dels 60 anys o ja els tenen, i prop de la meitat de la plantilla està per sobre dels 50 anys.

LA XIFRA

71
agents
formen la plantilla actual de la Policia Local de Blanes, un dels quals s'ha jubilat fa poc.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.