Administracions

El síndic frena l'aprovació del pla urbanístic de l'aeròdrom del Bages

Diu que el PDUA s'ha elevat a la Comissió Territorial sense que s'hagi publicat la declaració ambiental

Territori treu el punt de l'ordre del dia a última hora

El pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages va tenir ahir un vespre mogut. El síndic de greuges va denunciar que la seva aprovació definitiva constava en l'ordre del dia de la Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme que es fa avui sense que s'hagi publicat abans la declaració ambiental estratègica, motiu pel qual va demanar la seva retirada de l'ordre del dia. Dues hores més tard, el departament va enviar una nota de premsa en què informava que el punt es deixava sobre la taula, però per altres motius (vegeu la peça).

Segons van explicar fonts del síndic, la llei obliga a publicar la declaració d'impacte ambiental “quinze dies abans d'anar a la comissió”. També va fer notar que tampoc no s'havia donat publicitat al document previ al pla, que és un resum en el qual consta la proposta inicial amb totes les modificacions que ha sofert i amb un recull de les al·legacions, que ha d'incloure les que s'han estimat, les que no i el perquè. Aquests informes, va dir, són clau, ja que podrien incloure prescripcions que podrien donar lloc a noves modificacions. Per tant, el síndic entén que sense aquests documents en cap cas es pot portar el PDUA a l'aprovació definitiva.

El síndic també va recordar que el PDUA de l'aeròdrom de la Cerdanya va caure a darrera hora de l'ordre del dia pel mateix motiu: en aquell cas, la declaració ambiental s'havia publicat només 24 hores abans d'anar a la comissió, “sense prou temps per poder examinar-la”.

Cau, però per motius diferents

El Departament de Territori i Sostenibilitat va informar ahir a les vuit del vespre que havia decidit deixar sobre la taula l'aprovació definitiva del PDUA de l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages, d'iniciativa privada. Segons va dir, les al·legacions dels particulars i els diferents informes sectorials s'han resolt en sentit favorable, a excepció de l'emès per la Direcció General de Ports i Transports, que proposa esmenes als documents aportats per l'empresa promotora. Un cop resoltes aquestes esmenes, el document es tornarà a elevar a la Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme per a la seva aprovació definitiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona