Administracions

Trànsit

977 infractors en 18 dies amb els nous radars de Llofriu

Els dos aparells a la travessera de la C-66 al nucli palafrugellenc no començaran a imposar sancions fins a l'1 de setembre

L'any passat ja van caçar 6.808 conductors amb el semàfor fotogràfic inicial

Els nous radars instal·lats per l'Ajuntament de Palafrugell al tram inicial de la carretera C-66, al seu pas com a travessera urbana pel barri de la Barceloneta de Llofriu, ja han detectat 977 infraccions del límit de velocitat en només 18 dies de funcionament. Els dos dispositius es van posar en marxa el 6 d'agost i salten cada cop que un vehicle supera la velocitat màxima al tram, de 50 quilòmetres per hora. De moment, però, continuen en període de proves. Un cop detectades les infraccions, la policia local de Palafrugell identifica el titular de cada vehicle per remetre una carta informativa acompanyada de la fotografia feta pel radar i sense cap multa.

A partir de l'1 de setembre, però, la situació canviarà i els infractors seran sancionats d'acord amb la normativa de trànsit, de manera que qualsevol conductor que hi superi, per exemple, els 71 quilòmetres per hora s'exposarà a una multa de 300 euros i la pèrdua de 2 punts del carnet i, en casos més extrems, a partir dels 90 per hora la sanció s'elevarà a 500 euros i la retirada de 6 punts. L'infractor rècord, en les dues primeres setmanes de proves, circulava a 98,9 quilòmetres per hora. De 111 en endavant s'incorreria en un delicte contra la seguretat viària.

L'alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, mostrava ahir la seva preocupació per les dades, recollides en un període de temps on la circulació és molt densa a la via i, per tant, els vehicles circulen, teòricament, més a poc a poc. Fernández avançava que abans del dia 1 faran un esforç informatiu per conscienciar els veïns, i no descarta reforçar la senyalització en els dos sentits perquè els conductors redueixin efectivament la velocitat al pas pel nucli urbà.

LES XIFRES

977
conductors
que excedien els 50 quilòmetres per hora han detectat els radars de Llofriu en tot just 18 dies.
6.808
multes
va retirar a inici d'any el municipi després de quatre mesos de servei dels anteriors semàfors amb càmeres.

La marxa enrere dels semàfors

La forta intensitat del trànsit a Llofriu i la necessitat de racionalitzar-lo han estat fins ara reivindicacions veïnals de difícil resolució per als successius governs de Palafrugell. L'any passat, un primer intent d'aplicar mà de ferro va ser instal·lar càmeres automàtiques per fotografiar els vehicles que no s'aturessin en els dos semàfors del nucli, que es posaven en vermell quan detectaven un excés del límit de velocitat, però després d'un període inicial en què només es comunicaven les infraccions, les càmeres van servir per denunciar 6.808 sancions en tot just quatre mesos, amb un reguitzell de queixes, conductors que acumulaven centenars d'euros de multes per pagar en el moment de rebre la primera notificació i diversos permisos de conduir retirats.

Per aturar la previsible pluja de recursos administratius, el consistori va fer marxa enrere i va optar per anul·lar totes les multes. L'alternativa, els nous radars, semblava que resoldria les queixes de suposada arbitrarietat i manca d'homologació dels semàfors, però l'allau de sancions i conseqüències es pot repetir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia