Administracions

Municipal

Barcelona prova un aparcament per a bicis per evitar robatoris

Se n'han instal·lat 14 estacions per valorar-ne l'eficàcia

Els seus usuaris han de pagar una tarifa i un abonament

L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa una prova pilot per valorar l'eficiència d'un nou model d'aparcament per a bicicletes, dissenyat ex professo per oferir més garanties de seguretat. Les 14 estacions de capacitat variable que estructuren l'assaig s'han distribuït per diversos punts dels districtes de Sants-Montjuïc i les Corts. El projecte ha estat dut a terme per una unió temporal d'empreses (UTE) batejada com a VadebikeBcN, que ha ideat un pàrquing basat en un sistema d'ancoratges que permet lligar el quadre de la bicicleta amb les seves dues rodes i que alhora també fixa el seient, un dels elements més vulnerables als furts. També hi ha un espai reservat per deixar-hi un casc.

Per poder deixar el velocípede en algun d'aquests punts, primer cal disposar d'un abonament anual –15 euros– que s'ha de tramitar en línia a través de la plana web –Vadabikebcn.com– de la companyia. A partir d'aquí s'obté un targeta que és la que permet aparcar, o retirar, la bicicleta per un temps màxim de 72 hores. S'ha de tenir en compte, però, que el servei va acompanyat de la corresponent tarifa, variable en funció de la franja horària. Així, per exemple, si s'usa l'aparcament de 0 a 2 hores el cost per hora és de 0,275 euros/hora en dia laborable i de 0,475 en caps de setmana i festius; 0,02 €/h i 0,03 €/h respectivament de 2 a 12 del migdia, i de 0,145 i 0,104 de 12 a 24 hores.

L'experiència és fruit d'un pla endegat el mandat passat sota el nom d'Open Challenge i que, a grans trets, va consistir a convocar un concurs internacional d'idees per donar resposta a una desena de necessitats o iniciatives plantejades pel consistori. Ara, i durant un any, el govern de Colau haurà d'escatir si l'assaig dóna fruits –si el sistema es demostra segur o obté prou abonats seran dues variables clau– abans de decidir si l'implanta definitivament a tota la ciutat o en part.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona