Medi ambient

medi ambient

Recuperant el Trabucador

Costes desmantella la línia aèria que subministrava energia a les salines però que causava un gran impacte paisatgístic

L'Ajuntament elabora un projecte per reordenar l'espai més visitat del Delta

La línia elèctrica aèria que travessa l'istme del Trabucador està a punt de ser història. El servei de Costes a Tarragona, que depèn del Ministeri de Medi Ambient, ha començat a desmantellar els 8 quilòmetres de fils elèctrics i més d'un centenar de pals de fusta o formigó que travessen l'espai natural. L'actuació és possible després de l'entrada en funcionament de la línia elèctrica subaquàtica finançada entre Infosa (l'empresa que explota les salines), Endesa i la Generalitat.

Els treballs de retirada de la línia tenen un cost de poc més de 30.000 euros, però permetran que el Trabucador torni al seu estat natural, ja que la línia causava un gran impacte paisatgístic. “Suposava un impacte visual i un risc de seguretat per als usuaris”, ha manifestat l'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, fent referència al perill que implicava per als visitants que practiquen el surf de vela enredar-se amb els fils elèctrics. De fet, el Trabucador és, segons un estudi de la URV, la platja més visitada del Delta, on anualment acudeixen unes 360.000 persones. L'istme fa uns sis quilòmetres i ofereix platges verges a totes dues bandes, separades per només cent metres. És un espai que l'Ajuntament de la Ràpita pretén reordenar durant els pròxims anys, mitjançant la creació d'una base nàutica per a la gestió sostenible i promoció de les activitats turístiques i un pla d'usos que regule l'accés a la zona. “El Trabucador és un espai emblemàtic, cal conservar-lo i dotar-lo de serveis”, ha dit Caparrós.

De moment, l'Ajuntament ha demanat a Costes la concessió per ocupar la plataforma de fusta i la pèrgola que ja hi ha, on instal·larien un edifici de serveis i l'oficina d'informació turística, i a l'exterior s'hi emplaçaria una zona destinada a autocaravanes, aparcaments i dutxes. L'actuació prevista per l'Ajuntament afectaria, però, tota la platja, on es calcula que els dies de temporada alta hi accedeixen uns 1.600 vehicles. També s'ha demanat una subvenció a la Generalitat per finançar un projecte que té un cost global de 400.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona