Medi ambient

Depana vol més protecció ambiental de l’aeroport

L’entitat ecologista reclama una nova avaluació d’impacte ambiental per les obres previstes al Prat

Al·lega que l’anterior, feta per la tercera pista, no ha reparat els danys al delta del Llobregat

L’entitat ecologista Depana fa anys que adverteix de l’impacte ambiental que l’ampliació de l’aeroport, amb l’obertura de la tercera pista el 2004, ha tingut en un entorn mediambientalment sensible com és el delta del Llobregat, amb zones humides on nidifiquen nombroses espècies d’aus a tocar de les pistes. Ara que ha sortit a subhasta la construcció de la terminal satèl·lit, que permetrà passar del límit actual de 55 milions de passatgers anuals a 70 milions, i s’ha adjudicat l’ampliació del dic sud per millorar el servei a avions de gran envergadura, Depana demana una nova avaluació d’impacte ambiental de l’ampliació de l’aeroport perquè considera que l’anterior no va reparar els danys que van patir els hàbitats naturals del delta del Llobregat.

El 2002, el Boletín Oficial del Estado va publicar la declaració d’impacte ambiental (DIA) de les obres d’ampliació de l’aeroport amb motiu de la construcció de la tercera pista i altres infraestructures. La DIA reconeixia que la tercera pista, plantejada pel Ministeri de Foment com l’única solució viable per ampliar l’aeroport, tindria un impacte tant a les poblacions properes pel que fa al soroll com a les zones humides del delta. Especialment als sectors del Remolar i la Ricarda, que formen part de la zona d’especial protecció de les aus (ZEPA) del delta del Llobregat. Per pal·liar l’impacte, la DIA decretava una sèrie de mesures com ara protegir els aqüífers, canals i llacunes; elaborar programes per prevenir el risc de col·lisió amb aus; crear corredors biològics, i recuperar hàbitats, entre d’altres.

Depana considera que les noves propostes d’ampliació de l’aeroport del Prat “suposen l’increment de danys ja produïts al delta del Llobregat des que es van iniciar les obres d’ampliació de l’aeroport i que, actualment, no han estat reparades per les administracions competents, tant espanyola com catalana”.

L’any 2012 l’entitat va interposar una queixa davant de la Comissió Europea denunciant “el balanç ambiental negatiu” de les obres d’ampliació, posant com a exemple la disminució dels anàtids hivernants i “ la crítica situació” de les zones protegides del Remolar-Filipines i la llacuna de la Ricarda. O la manca de creixement de la població d’aus prevista als terrenys de l’antic càmping Toro Bravo. La nova terminal, alerta l’entitat, afectarà la zona de la Ricarda-Cal Tet, d’interès també per les aus. Per tot plegat Depana reclama l’elaboració d’una nova avaluació d’impacte ambiental.

LA DATA

18.01.02
Dia en què el BOE
va publicar la declaració d’impacte ambiental del projecte d’ampliació de l’aeroport de Barcelona.

LA XIFRA

70
milions
de passatgers anuals ha de permetre assolir la terminal satèl·lit, les obres de la qual han sortit a subhasta.

LA FRASE

No es van establir les mesures necessàries per garantir la protecció dels espais naturals
Depana
entitat ecologista


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona