Badalona allargarà aquest any el carril bici fins a la rambla de Sant Joan

El tram, que en principi no estava projectat, s'ha començat arran de les obres del Màgic

Badalona ha guanyat més espai per a les bicicletes amb el condicionament d'un carril que neix per sobre de l'autopista, s'enfila per l'avinguda Caritg i baixa per l'avinguda de Salvador Espriu paral·lelament a la plaça del Centenari fins a arribar a l'altura del pont del carrer del General Weyler. Des d'allà està previst que el carril s'allargui en línia recta fins a la rambla de Sant Joan. Aquest segon tram es farà paral·lelament a les obres que s'executen a la zona amb fons del pla de Zapatero: el condicionament d'aquest tram de l'avinguda de Salvador Espriu i dels jardins de la masia de Can Cabanyes, inclosos en el projecte de remodelació integral d'aquest equipament. Està previst que aquestes obres estiguin acabades abans de final d'any. La regidora de Medi Ambient, Mercè Rius (CiU), explica que tot aquest tram no havia estat projectat però s'ha executat aprofitant les obres de millora fetes al voltant del nou centre comercial Màgic i les que es faran amb els fons estatals. El que sí que està projectat és l'allargament del carril des de la rambla de Sant Joan fins a la part alta del barri de Montigalà, tot i que encara no té data prevista d'execució. Rius avança que el projecte urbanístic del solar de la fàbrica del Cristall, a Canyadó, permetrà desenvolupar el carril bici al tram baix de la riera de Canyadó i enllaçar-lo amb el que va pel passeig Marítim, des de l'estació de Renfe de Badalona fins a Montgat, i el que puja cap al barri de Morera.

L'arribada del Bicing, en fase d'estudi

M.M

L'Ajuntament de Badalona estudia a hores d'ara la viabilitat econòmica de la implantació del servei de Bicing a la ciutat. La regidora de Medi Ambient assegura que la inversió necessària «és una despesa important en un moment de crisi com aquest», i explica que, de moment, no s'ha pres cap decisió. El que sí que es fa és un estudi previ per veure on s'haurien de situar les estacions de bicicletes i poder preveure quines són les prioritats.

A més del carril bici, l'Ajuntament preveu la implantació de zones amb la velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora per fer compatible la circulació de bicicletes i vehicles de motor. A hores d'ara n'hi ha una de definida al voltant del parc de Can Solei i s'estudia fer-ne més en carrers dels barris de Casagemes i Canyadó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona