Medi ambient

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Alerten que el clot d'Almar ja és a tocar dels FGC

La Plataforma Cerdanyola Sense Abocadors, la Plataforma contra l'abocador de Can Fatjó dels Aurons i l'EMD de Bellaterra han alertat que els moviments de terres que s'estan fent al clot de l'argilera Almar –a Can Fatjó dels Aurons– han arribat a situar-se a menys de 20 metres de la línia Sabadell-Sant Cugat dels FGC, al seu pas per Bellaterra. El primer col·lectiu va alertar dels fets durant el ple de Cerdanyola, i la segona plataforma i l'EMD ho han notificat als responsables dels FGC.

Els denunciants volen saber “si s'han fet els estudis necessaris i si s'han pres les mesures de seguretat pertinents per garantir que l'extracció massiva de terres argiloses tan a prop de la via del tren i a tanta profunditat no pugui causar una esllavissada i fer cedir la via dels FGC” en aquest tram entre les estacions de Bellaterra i Can Sant Joan.

Segons les plataformes i el govern de Bellaterra, el forat té un profunditat de 65 metres i els talussos tenen un pendent superior als 45 graus. Els treballs s'estan fent en una zona de terres argiloses molt riques en aigües subterrànies, i el clot està ubicat dins del recorregut de la Via Verda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona