municipal
participació ciutadana
Mataró podrà “fiscalitzar” les accions del govern local
L'Ajuntament engega un web adreçat a la ciutadania amb les activitats i projectes que du a terme
El document s'emmarca en el compromís del consistori per l'ètica i per la transparència
Els ciutadans de Mataró podran “fiscalitzar” i fer un seguiment de les accions, serveis, activitats o projectes que l'Ajuntament du a terme i quins costos tenen. Aquest és l'objectiu que persegueix la publicació del Catàleg de Serveis, un document web que, segons el consistori, s'emmarca en el compromís per l'ètica i per la transparència.
De moment se n'ha posat a disposició del ciutadà una primera versió que incorpora 161 línies de servei i 990 activitats, on s'inclouen 667 accions que fa l'Ajuntament fa de manera regular, 237 projectes de millora previstos per aquest any i 86 accions clau. El conjunt d'aquestes activitats, accions i projectes de millora es poden consultar telemàticament per temes, prioritats o serveis. Està previst que aquesta primera versió del document la vagin actualitzant amb la incorporació de més informació que permetrà identificar millor aspectes com ara dades econòmiques, indicadors de gestió i memòries anuals, entre d'altres.
“És molt important que la gent sàpiga amb quin recursos es financen els serveis municipals”, va manifestar el regidor de Serveis Centrals, Juan Carlos Jerez (PSC), que va assegurar que amb aquesta eina “es tindran indicadors que permetran avaluar la gestió”. Jerez va explicar que aquest catàleg va més enllà d'una descripció dels serveis prestats pel consistori assegurant que el document “permetrà una millor fiscalització dels serveis per part de la ciutadania”.
Per la seva banda, el gerent de l'Ajuntament de Mataró, Antoni Merino, va qualificar “d'element fonamental” aquesta iniciativa “perquè així, els mataronins puguin conèixer què s'està fent”. Merino també va assegurar que aquest catàleg “anirà creixent” i que “suposa un esforç molt gran perquè moltes vegades s'explica què es fa però no com es fa”. Pel que fa a l'evolució del document, el gerent va explicar que “està previst actualitzar-lo quatre vegades a l'any”.