Infraestructures i serveis

infraestructures

Volen que el jutge suspengui l'inici de l'allargament de la C-32 a Lloret

Els contraris a allargar l'autopista diuen que el projecte inclou canvis de pes i no té vigent la declaració ambiental

Una quinzena d'entitats i partits polítics (i un hotel de Lloret), aplegats sota el paraigua de la Plataforma Aturem la C-32, han presentat un recurs al jutjat contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) contra l'inici de l'allargament de l'autopista. La Generalitat va aprovar fa dos mesos el projecte de manera definitiva, però el recurs demana “la mesura cautelar de la suspensió de l'executivitat” [que les obres no comencin].

El recurs presentat per Aturem la C-32 és contra l'aprovació definitiva del projecte, que incorpora variacions “substancials” respecte del pla inicial del 2000, i contra la vigència de la declaració d'impacte ambiental (DIA), que la plataforma considera que ha caducat. Als opositors del projecte els defensa Salvador Milà, advocat i exconseller de Medi Ambient d'ICV.

Milà va explicar ahir que el projecte de la infraestructura en el tram Tordera-Blanes-Lloret ha experiment “canvis significatius” que obliguen a actualitzar l'esmentada DIA. “Per exemple, allà on havia d'anar un túnel, hi va una trinxera. Es fa valer un projecte del 2000 i les validacions ambientals del 2001 i del 2002. Això ja ha caducat.”

En el recurs es recorda, entre altres coses, que del 2000 al 2016 s'han fet variacions rellevants en longitud, amplada i itinerari del ramal. Per exemple, un túnel de 450 metres als Tres Turons s'ha convertit en un fals túnel de 160. Alguns terraplens són ara de 23 metres quan l'estudi del 2000 exposava que eren de 17.

“Danys irreversibles”

El recurs denuncia que allargar la C-32 és un cas d'agressió mediambiental. Exposa que afecta el paratge de Pinya de Rosa de Blanes, que és paratge natural d'interès nacional (PNIN), i elements del patrimoni cultural dels municipis afectats, com ara el Santuari del Vilar de Blanes o el monument de l'Àngel i l'Ermita de les Alegries de Lloret.

El recurs exposa que suspendre les obres no causaria una “pertorbació greu” als interessos generals o de tercers. A més, el text recorda que la C-32 té una sortida a Blanes i fa innecessari, segons els opositors, el projecte. “La C-32 té una sortida a Blanes que “funciona perfectament, malgrat que en dates de vacances d'estiu, festivitats i ponts es generin retards puntuals per raó de l'acumulació de trànsit en un breu període de temps.”

El contingut del recurs és molt diferent del càlcul de la Generalitat. El 6 de març del 2015, quan es va aprovar el projecte, el llavors conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va explicar la necessitat de l'obra dient que hi hauria uns 9.600 vehicles diaris que circularien en aquest ramal de la C-32. Segons va dir Vila, la connexió entre els dos municipis seria de només cinc minuts.

Sis quilòmetres i mig

El ramal de la C-32 és de 6,5 quilòmetres de longitud i costa 58,6 milions, que paga la concessionària Abertis, segons un acord amb la Generalitat. L'allargament es farà pel model de tres carrils (2+1) i alterna dos carrils de circulació (de pujada) amb un sol en sentit contrari (de baixada). Les obres havien de començar el setembre del 2015.

LA FRASE

Hi ha canvis significatius en el projecte del 2000 i l'avaluació ambiental ha caducat
Salvador Milà
ADVOCAT I EXCONSELLER

LA XIFRA

160
metres
de longitud fa el fals túnel que substitueix el túnel dels Tres Turons de 450 metres, projectat inicialment.

LA DATA

18.07.16
és el dia
que el govern va aprovar, definitivament, el ramal de la C-32 Blanes-Lloret (tram Tordera-Blanes-Lloret).

Un hotel de Lloret, “part interessada i afectada”

El contenciós va ser presentat dimecres passat a Barcelona, al TSJC, però el contingut es va fer públic ahir. Els signants del recurs són: SOS Lloret, Amics de Tossa, Federació Ecologistes de Catalunya, Salvem Pinya de Rosa, S'Agulla, Preservem El Maresme, Associació Naturalistes de Girona, la Institució Altempordanesa per a la Defensa i l'Estudi de la Natura (Iaeden), l'associació Astrum Lloret (Amants de l'Astronomia), l'associació de veïns Banyeres-Solimar-Nou Premià, Iniciativa per Catalunya (ICV), la Candidatura d'Unitat Popular (la CUP), Esquerra Unida i Alternativa (EUiA), Joves d'Esquerra Verda i l'entitat mercantil Fortaco SA-Hotel Acapulco.

Totes les entitats es presenten com a ens sense ànim de lucre, excepte aquest últim establiment hoteler de Lloret de Mar, que es considera “part interessada i afectada”. Segons indiquen responsables de la Plataforma Aturem la C-32, hi ha altres hotelers disconformes amb el perllongament de l'autopista, però que no han fet el pas de subscriure el contingut del recurs, que demana la suspensió de les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Barcelona, amb les famílies dels presos polítics

Colau va presidir un acte institucional d’homenatge marcat per l’absència del PSC

barcelona
 
L’APUNT

Vantar-se d’anys i anys de retards

 

Implanten al TAV les mesures de seguretat, 5 anys després

girona
 

Com arribar a reciclar més del 60%

girona
 

Més d’1,6 milions d’euros per a l’ICRA

girona
 

Obres en curs per a la millora dels molls al port de Roses

roses
 

La Iaeden porta al jutjat l’Ajuntament de Cantallops per no haver tancat una granja

Cantallops
 

Milloren l’accés al Guíxols Arena i el tanatori

SANT FELIU DE GUÍXOLS
 

Audiovisuals per a sords als audiovisuals de Palamós

palamós