Infraestructures i serveis

barcelona

La línia 9 del metro necessita 1.150 milions per completar-se

Tres tuneladores enterrades entre els barris de Pedralbes i la Sagrera, dues estacions encara per començar –les de Manuel Girona i Muntanya–, sis trams de túnel entre estacions on encara no s'ha començat a perforar i una factura anual de 450 milions d'euros a l'empresa concessionària per un metro que no està en servei. Aquest és l'estat avui del gran tram central de la línia 9 del metro, que transcorre en forma d'arc pel nord de la ciutat de Barcelona, i que necessitaria una inversió de 1.150 milions d'euros.

El fet que la línia 9 només estigui operativa als dos extrems, el del Besòs i el Llobregat, li resta potencialitat, i així ho va reconèixer ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que va assegurar que “no genera prou mobilitat ni prou rendibilitat”.

El conseller va lamentar la crítica feta per Jaume Collboni sobre el fet que les estacions de l'Hospitalet vagin amb retard i va reclamar al PSC “lleialtat institucional”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona