barcelona
La línia 9 del metro necessita 1.150 milions per completar-se
Tres tuneladores enterrades entre els barris de Pedralbes i la Sagrera, dues estacions encara per començar –les de Manuel Girona i Muntanya–, sis trams de túnel entre estacions on encara no s'ha començat a perforar i una factura anual de 450 milions d'euros a l'empresa concessionària per un metro que no està en servei. Aquest és l'estat avui del gran tram central de la línia 9 del metro, que transcorre en forma d'arc pel nord de la ciutat de Barcelona, i que necessitaria una inversió de 1.150 milions d'euros.
El fet que la línia 9 només estigui operativa als dos extrems, el del Besòs i el Llobregat, li resta potencialitat, i així ho va reconèixer ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que va assegurar que “no genera prou mobilitat ni prou rendibilitat”.
El conseller va lamentar la crítica feta per Jaume Collboni sobre el fet que les estacions de l'Hospitalet vagin amb retard i va reclamar al PSC “lleialtat institucional”.