Infraestructures i serveis

Municipal

Reobre el pont del Petroli nou mesos després del temporal que el va afectar

Les obres de reparació han inclòs millores en la il·luminació, la seguretat i l’accessibilitat

Queda pendent la recol·locació dels sensors submarins

Badalona ha recuperat la seva infraestructura més fotografiada. Des d’ahir a la tarda ja torna a ser possible endinsar-se 200 metres al mar després que hagi reobert el pont del Petroli, tancat des del gener passat a causa dels desperfectes causats per un fort temporal de llevant, que es va emportar part de les fustes de la plataforma final, va malmetre les baranes i va causar danys estructurals. Les tanques del pont van reobrir-se a dos quarts de sis de la tarda i mitja hora després ja era ple de gent que hi passejava i s’hi feia fotos.

Els treballs de reparació, que han tingut una durada de tres mesos i un cost de 216.280 euros, han servit també per introduir millores en la il·luminació, la seguretat i l’accessibilitat del pont. Tot i que l’Ajuntament va anunciar que es faria un procediment d’urgència per adjudicar com més aviat millor els treballs, van haver de passar sis mesos perquè arribessin els operaris. Les obres es van començar el mes de juliol a l’entorn més directe del pont per mirar d’afectar com menys millor els banyistes de la platja de l’entorn. Es van retirar les parts de paviment, baranes i bigues de la passarel·la i plataforma final més danyades. Part dels treballs s’han fet des d’una estructura suspesa que es va anar movent a mesura que avançaven les obres de reparació. Pel que fa a les obres submarines, s’han instal·lat tretze ànodes de sacrifici de protecció de les columnes desapareguts durant el temporal, s’han retirat els sensors submarins que havien deixat de funcionar i que a hores d’ara estan pendents de recol·locar. També hi falta una nova barana al tram central de l’escala d’accés.

Els visitants es troben una nova barana que facilita l’entrada de persones amb mobilitat reduïda per la rampa d’accés. S’han renovat les baranes en acer inoxidable de la plataforma final i s’han substituït els cables d’acer per incrementar la seguretat. Les millores també es noten en la il·luminació, que abans del temporal ja tenia mancances. Hi ha llums nous amb suports d’acer inoxidable que funcionen com a balises de senyalització i eviten la contaminació lumínica a l’entorn marí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona