Infraestructures i serveis

El Congrés insta a no reprivatitzar l’AP-7 i l’AP-2

Podem promou una proposició no de llei per garantir que siguin públiques

El Congrés va tirar endavant ahir una proposició no de llei per la qual s’insta l’executiu espanyol a no renovar les concessions per a l’explotació privada dels diferents trams de vuit autopistes, entre les quals s’inclourien l’AP-7 i l’AP-2 a l’altura de Catalunya, i que caduquen entre els anys 2019 i 2021. La iniciativa, impulsada pel grup de Podem, va obtenir ahir a la nit el suport del PSOE, ERC, el PDeCAT i el PNB, mentre que el PP i Cs es van abstenir.

Pel que fa a les autopistes afectades, en el cas català són els trams de Tarragona-València –la primera a caducar, el desembre del 2019– i també el Barcelona-Tarragona, el Montmeló-la Jonquera, el Montmeló-el Papiol i el Saragossa-Mediterrani. Tots vencen l’agost del 2021.

La proposició, si més no, no vincula el govern espanyol amb les decisions futures que es prenguin sobre aquestes vies. Tot i això, el grup de Mariano Rajoy havia presentat una esmena al text dels de Pablo Iglesias en què, si bé defensaven que no es renovessin les concessions, no acabaven de concretar com es faria la seva explotació futura, i deixaven el criteri exclusivament en mans del Ministeri de Foment. I, en tot cas, tampoc no en garantien la gratuïtat. La proposició de Podem tampoc no entra a discutir que totes quedessin lliures de peatges, però sí que reiterava el criteri que s’analitzés cas per cas i, sobretot, que es vetllés perquè no es produeixin preus abusius i greuges entre territoris, avançava la portaveu, Irene Montero, que va reblar que, si són públiques, “serà més fàcil controlar que no hi hagi abusos”.

Des de l’executiu del PP es recordava ahir que en diverses ocasions ja s’ha garantit que no es renovaran les concessions, però insistien en que no es pot condicionar la decisió sobre la seva futura explotació. Finalment, Podem va rebutjar incorporar la proposta dels populars, insistint en la necessitat que s’asseguri que seran públiques i, en canvi, sí que en va acceptar una del grup d’ERC perquè no s’incrementin els preus dels peatges als trams en què s’ha esgotat la concessió. La iniciativa de Podem incloïa altres trams estatals i l’obligatorietat que les autopistes rescatades per haver fet fallida també quedin en mans estatals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona