El govern de Sant Feliu vol cobrir la riera del Monestir a partir del 2020
El ple va aprovar ahir el projecte d’obra, que divideix en quatre trams que s’afrontarien en el pròxim mandat
El cobriment dels trams de rieres urbanes que encara discorren a cel obert va ser una de les fites de l’actual govern de Sant Feliu de Guíxols quan va prendre possessió, el 2015. Però, tot i que els grans projectes del present han consumit els recursos econòmics, ahir l’executiu local va dur al ple el primer dels projectes d’obra, per a l’endegament i cobertura de més de 400 metres de la riera del Monestir i el branc de la de Sant Amanç fins a l’escola Gaziel.
L’alcalde, Carles Motas, i el tinent d’alcalde Josep Muñoz van presentar les línies generals de les obres, que sense incloure la urbanització del futur vial –exclusiu per a vianants– tindran un pressupost amb IVA d’uns 2,8 milions. La inversió, però, es podria subdividir en quatre fases, per anar completant els trams compresos entre vials ja existents. Motas avançava ahir que “s’hauran d’abordar en sentit ascendent, des del monestir cap a l’escola”, perquè el pendent de les rasants garanteixi un bon desguàs. I apostava per poder adjudicar el primer tram, entre el giratori del carrer Hospital i la cruïlla del carrer Mercè, a finals del 2019, perquè s’iniciés l’obra ja el 2020.
Seria la secció més costosa, per l’amplada superior del calaix –de 5,5 metres d’amplada per 2,75 d’alçària– i la proximitat a habitatges. L’obra també canalitzarà aigües residuals, altres serveis i resoldrà els desnivells problemàtics respecte a la xarxa de canalització d’aigües pluvials als carrers adjacents. Pel que fa a la resta, la segona comprendria la confluència amb la riera de Sant Amanç al carrer Concepció; la tercera salvaria els passos pels carrers Capmany i Llibertat, i en la quarta i darrera, de 144 metres, s’arribaria fins a l’escola, obrint el vial a les interseccions de Francesc Jofre i Santa Magdalena.La resta de trams s’haurien d’executar ja al llarg del pròxim mandat, amb un termini d’uns quatre mesos per a cada secció –conjuntament, es podria fer en 12 mesos, però es descarta–. L’alcalde hi afegia que el gros de la canalització es faria amb calaixos prefabricats, llevat dels trams d’intersecció o connexions, i als costos caldrà afegir-hi els de la urbanització i el mobiliari urbà de la part superior, ja en estudi però encara no enllestida. Motas no tanca la porta a aconseguir alguna subvenció de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), com ha acabat passant a la desembocadura a Rius i Calvet, malgrat que garanteix que el conjunt de les obres es podria afrontar exclusivament amb recursos municipals.