Infraestructures i serveis

El Parlament demana aturar tota ampliació d’El Prat que causi un “augment il·limitat” de viatgers i impacte ambiental

El punt de la proposta de resolució tira endavant amb els vots favorables de tots els partits excepte Ciutadans

La Comissió de Territori del Parlament ha instat el Govern a demanar al Ministeri de Foment que no tramiti qualsevol projecte d’ampliació de l’aeroport de Barcelona – El Prat que impliqui un “augment il·limitat” de passatgers i del trànsit aeri o que provoqui un impacte sobre el medi natural o la biodiversitat de l’entorn del delta del Llobregat.

Aquest primer punt de la proposta de resolució, presentada pel grup de Catalunya en Comú Podem, ha tirat endavant amb els vots favorables de tots els partits excepte Ciutadans. La resta de punts s’han aprovat per unanimitat.

El Parlament també ha instat l’executiu català a iniciar “de forma urgent” els treballs per crear un “sistema aeroportuari català” que doni resposta a tot el territori.

Així mateix, la Comissió de Territori ha proposat fer les gestions necessàries per iniciar els treballs per millorar la connectivitat amb transport públic dels aeroports de Reus, Girona i El Prat. Per últim, el Parlament ha plantejat que el Govern insti el Ministeri de Foment a revisar en els pròxims sis mesos el Pla Director Urbanístic de l’Aeroport d’El Prat de manera consensuada amb els ajuntaments i la Generalitat per donar una resposta a les necessitats actuals.

“No es pot ampliar més l’aeroport sense comprometre el delicat equilibri territorial i ambiental assolit”, ha reconegut el portaveu de Catalunya en Comú Podem a la Comissió de Territori, David Cid. El diputat ha advertit que ampliar la llargada de la tercera pista “destruiria” un espai natural “únic”, vulneraria el dret de la ciutadania a gaudir d’un litoral recuperat i tindria importants impactes ambientals tant en l’àmbit del nivell d’emissions de diòxid de carboni com de la contaminació acústica.

En els últims mesos, AENA ha posat sobre la taula la possibilitat d’ampliar la pista mar de l’aeroport en uns 500 metres cap a l’est i envair la zona de la Ricarda, protegida per la Xarxa Natura 2000. El president de l’operador aeroportuari, Maurici Lucena, ha admès que aquest procés té “inconvenients” però s’ha compromès a multiplicar per cinc les compensacions mediambientals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pròrroga per a la passarel·la de la vall del Ter i de Llémena

GIRONA

Estalvi de llum al pavelló Roser Llop de Figueres

FIGUERES

El TSJC exigeix un responsable del buidatge de Vacamorta

la bisbal d’empordà

Pas endavant en el disseny del front marítim de les Tres Xemeneies

badalona

Aprovat un enderroc per allargar un vial, a Girona

girona

Recta final a les obres de la cruïlla de l’Hipercor i l’hotel Melià de Girona

girona

Més recollida selectiva a la zona d’Olot on s’ha fet una prova pilot

OLOT

Sant Iscle de Colltort aconsegueix aigua potable

SANT ISCLE DE COLLTORT

Connexió del Port de la Selva a l’aigua de Darnius

El Port de la Selva