Infraestructures i serveis

L’L5 guanya connectivitat amb l’estació d’Ernest Lluch

La xarxa de metro estrena la 160a parada, situada a cavall de Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat

Potenciarà l’intercanvi amb les línies T1, T2 i T3 del tramvia i amb els autobusos

La xarxa de metro té, des d’ahir a la tarda, 160 estacions. La darrera a afegir-s’hi ha estat la d’Ernest Lluch, al mig de l’L5. Està situada entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases i a cavall de Barcelona l’Hospitalet de Llobregat, de manera que cada andana està en una ciutat. La nova estació potenciarà l’intercanvi directe amb diverses línies d’autobusos urbans i interurbans i amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix, un connectivitat que, ahir, celebrava l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, que recordava que els treballs de construcció s’havien encetat el 2006, abans que ella accedís al càrrec.

Ernest Lluch és la vintena estació al terme municipal de l’Hospitalet, un fet que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, va destacar durant l’acte d’inauguració, en què va assegurar que es tracta d’una nova infraestructura “important per a Barcelona, per a l’Hospitalet de Llobregat i per a tot el país”. Aragonès i després també el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, van insistir en la importància del compromís amb la lluita contra el canvi climàtic a través d’una mobilitat més sostenible. En aquest sentit, van explicar que la posada en funcionament de la nova estació suposarà un estalvi d’emissions equivalent a 673 tones de CO2 a l’any. Es preveu que registri 15.000 viatgers al dia, de què un 15% faran intercanvi amb el tramvia. S’hi han invertit 17,8 milions d’euros per completar l’obra.

Jordi Puigneró va refermar l’objectiu del govern de treballar per fer les infraestructures “més robustes” i aconseguir reduir les emissions de CO2 que provoca el transport millorant la xarxa de transport públic. Per això, va fixar com a objectiu finalitzar el tronc central de l’L9 i allargar l’L8 de FGC entre Plaça Espanya i Gràcia, que, segons va afirmar, ha de servir per “relligar el Baix Llobregat amb el Vallès”.

La presidenta de TMB, Rosa Alarcon, va assegurar que la nova estació és “una peça clau per afavorir la intermodalitat metropolitana” i va voler agrair la confiança dels usuaris del transport públic i l’esforç dels treballadors de TMB durant la pandèmia, que han fet possible “la recuperació del 70% del passatge”.

En l’acte d’inauguració va participar també una filla d’Ernest Lluch, Rosa Lluch, que va agrair que l’estació portés el nom del seu pare i va assegurar que “una estació de metro és una mostra de màxima igualtat, màxima llibertat i màxima equitat entre tots els ciutadans d’un país”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona