La reordenació de l'N-150 s'acaba amb una rotonda davant de Mercavallès

L'actuació a la carretera entre Sabadell i Terrassa, de 2,3 milions, vol posar fi al col·lapse de trànsit

La rotonda, que va entrar en servei ahir, substitueix l'anterior cruïlla en forma de T. L'obra permetrà millorar l'accés a Mercavallès, el parc de Conservació de Carreteres de la Generalitat i la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental. Aquest giratori evitarà els problemes de trànsit, ja que abans no hi havia cap carril exclusiu per facilitar el gir i això provocava algunes retencions perquè s'havien d'esquivar els vehicles, cosa que era perillós. La rotonda nova té 44 metres de diàmetre exterior i també facilita la connexió fins a la subestació elèctrica de Can Barba, una zona industrial propera i la deixalleria.

Un altre punt conflictiu de l'N-150, a Sabadell, era la cruïlla de la comissaria dels Mossos d'Esquadra o el vial d'enllaç amb la C-58. Abans hi havia una intersecció regulada per semàfors mitjançant el sistema de giratori partit, on també es formaven llargues cues. El desembre passat, però, va entrar en funcionament una rotonda en aquest punt de 60 metres de diàmetre exterior, que facilita l'accés a dos vials que connecten, respectivament, amb Mercavallès i amb l'autopista C-58. En aquest punt també s'han s'executat treballs d'urbanització i s'ha implantat un carril de gir a l'avinguda de la Pau per a l'entrada als aparcaments de la comissaria dels Mossos, una parada d'autobús i passos de vianants.

L'execució de les obres s'ha retardat, ja que en un primer moment s'havia previst que s'acabarien el setembre del 2007. Aquest tram de carretera té quatre giratoris des de la sortida de Terrassa fins a l'entrada a la cocapital. El govern de Terrassa, però, ha demanat a la Generalitat la construcció d'una altra rotonda a l'N-150 per accedir a l'hospital de Terrassa

Set ciutats aposten pel Tramvallès

Set ajuntaments ja han donat suport al Tramvallès en el ple. Es tracta de Badia del Vallès, Sant Cugat, Rubí, Terrassa, Palau-solità i Plegamans, Sabadell i Santa Perpètua. Només falten per pronunciar-se Cerdanyola i Ripollet. D'aquesta manera, les quatre grans ciutats, que sumen gairebé 600.000 habitants, ja han donat el seu vistiplau al projecte. Malgrat tot, el Tramvallès ha estat rebutjat a Barberà del Vallès i a Montcada i Reixac. Es dóna el cas que, en aquests dos municipis, el PSC, que està en el govern, no va donar suport a la moció, i va trencar així la filosofia socialista a tota la comarca. A Barberà, l'oposició al Tramvallès va tenir l'adhesió d'EUiA, i, a Montcada, als socialistes se'ls van afegir CiU i el PP, en el vot negatiu. Dels set ajuntaments que donen suport al Tramvallès, cinc van aprovar la moció per unanimitat. Només a Terrassa –amb el vot negatiu del PP– i a Palau –amb l'abstenció de CiU i el PP– va ser aprovada amb majoria absoluta. Segons Promoció del Transport Públic (PTP), el Tramvallès trencaria la radialitat de la xarxa ferroviària actual i acostaria barris i ciutats entre si atenent a la important mobilitat interna comarcal, que té un pes superior al 80% sobre el total



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.