Infraestructures

El Parlament Europeu aprova definitivament el corredor mediterrani

El nou reglament que defineix les xarxes de transport confirma entre les seves prioritats aquesta infraestructura i el corredor atlàntic

En queda fora el túnel central pels Pirineus

El Parlament Europeu ha aprovat aquest dimarts de forma definitiva el corredor mediterrani. En una votació al plenari de l'Eurocambra a Estrasburg, els eurodiputats han acceptat el nou reglament que defineix les xarxes transeuropees de transport per 546 vots a favor, 104 en contra i 41 abstencions.

El nou reglament confirma la inclusió del corredor mediterrani i el corredor atlàntic entre els 9 projectes prioritaris de transport a la Unió Europea marcats per la Comissió Europea (CE) per al període 2014-2020, en el marc del programa Connectar Europa. En canvi, deixa fora el túnel central pels Pirineus, tot i els intents del govern espanyol perquè fos a la llista.

El programa europeu compta amb un pressupost de 29.300 milions d'euros, dels quals 23.200 es dedicaran a millorar les connexions de transport, 5.120 a xarxes energètiques i 1.000 a les telecomunicacions. Els nou projectes hauran d'estar acabats abans del 2030 i seran cofinançats per la UE. En concret, el corredor mediterrani serà finançat en un màxim del 40% per Brussel·les, i la resta l'aportaran les administracions de l'Estat i inversors privats.

Segons dades de la CE, la xarxa transeuropea de transport permetrà la connexió de 94 ports europeus amb línies ferroviàries i carreteres, així com l'enllaç per ferrocarril de 38 aeroports clau amb grans ciutats. A més, també es convertiran 15.000 km de vies ferroviàries en línies d'alta velocitat i es realitzaran 35 projectes transfronterers per reduir l'estrangulació actual.

L'acord entre el Parlament Europeu i el Consell inclou a la xarxa principal els ports de Barcelona, Tarragona, València, Palma, Corunya, Algesires, Bilbao, Cartagena, Gijón, Osca, Les Palmes, Sevilla i Tenerife.

En el cas concret del corredor Mediterrani s'han aprovat la inclusió de quatre dels seus trams a la xarxa bàsica: Algesires-Bobadilla-Madrid-Saragossa-Tarragona; Sevilla-Bobadilla-Múrcia; Cartagena-Múrcia-València-Tarragona; Tarragona-Barcelona-Perpinyà.

També s'han inclòs alguns projectes específics, com la connexió ferroviària entre València, Tarragona i Barcelona, i entre aquesta última i Perpinyà i el port de Barcelona.

Un total de deu aeroports de l'Estat espanyol figuren a l'acord: el de Barcelona, Alacant, València, Palma, Bilbao, Les Palmes, Madrid, Màlaga, Sevilla i Tenerife Sud.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona