Infraestructures

L'Estat adjudica finalment els nous enllaços de Pontós i Garrigàs de l'N-II

Corsán-Corviam té ara 22 mesos per construir a cada cruïlla un pont amb dues rotondes elevades

S'ha adjudicat per 6,9 milions, un 29% menys del previst

El govern estatal del PP ha adjudicat finalment, després de mesos de promeses, una nova obra de la carretera N-II: els nous enllaços de Pontós i Garrigàs, molt reivindicats al territori. El Boletín Oficial del Estado (BOE) publicava ahir l'adjudicació a la constructora Corsán-Corviam per un import total de 6.899.740,20 euros. Aquesta xifra és un 29% menor a la que estava prevista en el pressupost de la licitació (9.760.560,48). De fet, el BOE especifica que s'ha triat la proposta d'aquesta constructora “perquè és l'oferta econòmica més avantatjosa”. Segons les condicions que figuraven en l'anunci de posada a licitació, l'obra té un termini d'execució de 22 mesos.

Ponts elevats

Concretament, l'obra que es va adjudicar ahir oficialment consistirà en la substitució de les interseccions actuals de la carretera N-II amb la GIV-5125 a Pontós i la GIV-6226 a Garrigàs per nous enllaços a diferent nivell. Així, a cada cruïlla es construiran rotondes elevades als costats i un pont que les connectarà i per sota del qual passarà l'N-II.

D'aquesta manera se substituiran els girs a l'esquerra al mateix nivell i les incorporacions directes des de Garrigàs i Pontós cap a l'N-II, dos punts perillosos i d'alta accidentalitat, que eren objecte de reclamacions històriques del territori.

LA XIFRA

6,9
milions d'euros
serà el cost de l'obra, un 29% menys del previst quan es va posar a licitació (9,7 milions).

El segon dels 4 projectes promesos

El 10 de gener del 2014 el BOE va publicar la posada a licitació de quatre projectes del Plan N-II del Ministeri de Foment: el desdoblament en autovia entre Sils i Maçanet; el desdoblament en duplicació de calçada de Vilademuls a Orriols (antic Medinyà-Orriols); els nous enllaços de Pontós i Garrigàs, i els nous enllaços de Tordera. La ministra Pastor havia promès que les quatre obres començarien el 2014 i fins i tot va arribar a afirmar que s'adjudicarien tots quatre projectes el juliol de l'any passat. Al final, però, només un projecte es va adjudicar el 2014, el Sils-Maçanet, i va ser pels pèls, a mitjan desembre. Així, el 22 de desembre Pastor va poder no només inaugurar l'autovia entre Caldes i Sils. sinó també posar la primera pedra d'unes noves obres, les de Sils a Maçanet. I va aprofitar per prometre de nou l'inici immediat dels altres tres projectes. En aquest cas va afirmar que les obres en tots tres casos començarien el mes de gener. I no és fins ara, a finals de març, que tot just se n'adjudica oficialment un.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona