Infraestructures

La Vall d'en Bas vol tenir més influència en el traçat de la variant d'Olot

El nou alcalde considera que el lloc on l'avantprojecte situa l'inici de la nova carretera i el fet que tingui quatre carrils perjudiquen els interessos del municipi

El nou equip de govern de la Vall d'en Bas vol tenir més pes en les negociacions referides al traçat de la variant d'Olot, que està elaborant la Generalitat, per així poder incidir en aspectes del document que no els satisfan, com ara la ubicació de l'extrem sud de la nova carretera, ja que considera que, tal com s'ha planejat, s'està hipotecant el seu terme municipal.

Codella o cal Vigatà?

En la proposta que la Generalitat ha posat sobre la taula, la variant d'Olot es connectarà a la variant de les Preses (al terme de la Vall d'en Bas) pel marge esquerre del Fluvià, a l'altura de cal Vigatà. Segons el parer de l'Ajuntament, aquesta ubicació obligarà a fer l'enllaç fins a Bracons forçosament pel mig dels terrenys agrícoles, cosa que trinxaria el territori. Com a alternativa, proposen que es recuperi la idea de començar la variant d'Olot al marge dret del riu, a l'altura de Codella, ja que aquesta situació permetrà trobar diversos traçats de la carretera al seu pas pel municipi que no siguin tan perjudicials per a la Vall d'en Bas, i que alhora complaguin els veïns de les Preses.

No volen una autovia

El nou alcalde, Lluís Amat (La Vall Plural - AM), ha manifestat també el seu desacord amb el fet que la variant d'Olot tingui dos carrils per cada sentit perquè entén que es contradiu amb la idea inicial i també condiciona de manera negativa la nova carretera que travessarà la Vall d'en Bas. “El que estan plantejant no és una variant sinó una autovia”, es queixa Amat.

L'alcalde i el conseller de territori i Sostenibilitat tenen previst trobar-se el mes que ve. “Fins ara no ens han explicar aquest traçat. Vull creure que el setembre ho faran i en podrem parlar”, ha declarat Amat.

Sense calendari

La construcció de la variant d'Olot no té una data prevista d'inici, però almenys es va avançant en la concreció del seu traçat. L'últim dibuix el va explicar el conseller Santi Vila a Olot a principis de mes: la nova carretera serà de quatre carrils i passarà per un doble túnel, a fi de rebaixar l'impacte ambiental, segons va dir. Paral·lelament, el pressupost estimat es va encarint. Ara mateix, el cost seria de 125 milions d'euros, vuit més que l'anterior pressupost anunciat.

LA FRASE

S'ha d'entendre la nostra preocupació: estan plantejant una autovia i no pas una carretera
Lluís Amat
ALCALDE DE LA VALL D'EN BAS

LA XIFRA

125
milions d'euros
és el nou cost estimat de la variant d'Olot, vuit més que el pressupost anunciat anteriorment

LA DATA

09.2015
És el mes
en què està previst que es reuneixin el conseller i l'alcalde per tractar del traçat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona