Infraestructures

Una línia aèria sueca volarà de maig a novembre a Girona

Scandjet ven vols a uns 100 euros el trajecte entre set ciutats sueques i Vilobí, i també paquets d'allotjament a la Costa Brava

Aquest any ofereix només 17.640 seients, però vol créixer

La companyia sueca Scandjet aterra a partir del 5 de maig a l'aeroport de Girona –la seva primera destinació a l'Estat espanyol– amb l'objectiu de convertir la capital gironina i la Costa Brava en un dels grans mercats de la companyia, que fins ara s'havia centrat sobretot en Croàcia. Segons va explicar ahir el director de la companyia, Pavel Maksimovski, Scandjet oferirà vols a partir de 99 euros el trajecte entre set ciutats sueques –Göteborg, Kalmar, Karlstad, Kristianstad, Ume, Lulea i Norrköping– i Vilobí, i també paquets d'allotjament i turístics (de gastronomia, de senderisme, de cicloturisme...) per als ciutadans suecs interessats a passar les vacances a la Costa Brava. Maksimovski va assegurar que es tracta d'un projecte amb “un gran potencial” perquè la Costa Brava és una destinació molt popular a Suècia, país en què uns 2,1 milions dels seus nou milions d'habitants viatgen a l'Estat espanyol. Tot i així, s'agafen el 2016 com “un any per aprendre a caminar abans de córrer” i oferiran només 17.640 seients –entre anada i tornada– com a test per poder analitzar la demanda amb la idea de duplicar l'oferta el 2017 i continuar-la augmentant els anys següents. En aquest sentit, va avançar que la intenció és obrir temporada el 2017 a principi de març perquè a Suècia hi ha molts aficionats al golf i “la Costa Brava és una destinació perfecta per als golfistes”.

De moment, l'oferta per aquesta any és de dos vols setmanals durant el maig, el juny, el juliol i el setembre, i de sis vols setmanals a l'octubre i a principi de novembre, quan tancaran temporada. Maksimovski va explicar que a l'agost no oferiran vols perquè “és l'únic mes que hi ha sol” a Suècia.

Exrutes de Ryanair

El director d'Scanjet va assenyalar que un dels motius del projecte ha estat el buit de mercat que va deixar Ryanair quan va suprimir les rutes que feia entre Girona i Suècia. De fet, tres de les rutes que oferirà Scandjet les havia fetes Ryanair: Göteborg, que la va oferir per últim cop l'estiu del 2014, Kalmar i Karlstad, que les va fer per últim cop el 2013.

Maksimovski va subratllar i agrair “l'ajut incondicional” que han trobat en les institucions i empreses gironines. De fet, la línia aèria arriba aquí fruit d'un acord amb l'Associació per al Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGi), formada per la Generalitat, la Diputació i la Cambra de Comerç, que a canvi faran campanyes de màrqueting a Suècia per valor de 60.000 euros.

Scandjet, creada el 2002, treballa des de nou ciutats de Suècia i fins ara s'havia centrat sobretot en Croàcia –on és la principal operadora escandinava, amb uns 50.000 viatgers a l'any– i en els dos últims anys també s'ha obert al mercat italià, amb vols a Sicília. Al llarg dels anys ha anat creixent i ja no és només un operador turístic, sinó que disposa ara també d'una línia aèria pròpia. En aquest sentit, han ofert els seus avions per fer vols xàrters a altres destinacions des de Vilobí si les institucions gironines troben demanda.

Canvi d'estratègia: aposta per la diversificació

El secretari d'Infraestruc tures i Mobilitat en funcions, Ricard Font, va emmarcar l'acord en un “canvi d'estratègia” de les institucions, que aposten per la diversificació de companyies i destinacions a l'aeroport gironí. En aquest sentit, va voler subratllar que aquest estiu, tot i que hi haurà menys vols i seients oferts –per la nova retallada de Ryanair–, hi haurà més destinacions: de les 38 rutes regulars de l'any passat –les 36 de Ryanair i les dues de Transavia– es passarà a 41. Aquí s'inclouen les 29 de Ryanair, les set d'Scanjet, les tres de la nova companyia britànica Jet2.com, presentades ja fa mesos, i les dues de Transavia. Font, a més, va avançar que hi haurà “més bones notícies” els propers mesos de noves companyies, però no va voler detallar ni avançar noms.

Font va voler destacar que la destinació pròpia de Girona “creix” i que ara romanen a Girona més viatgers de l'aeroport que abans. Va detallar que el 2010 un 52% dels turistes que aterraven a Vilobí es quedaven a la demarcació i que l'any passat aquest percentatge va ser d'un 62%. També va considerar clau mantenir l'activitat a l'hivern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona