Infraestructures

Territori anuncia tres projectes per descongestionar la C-58

El nou conseller de Territori, Josep Rull, enterra l'antiga macroproposta de construir calçades laterals a l'autovia entre Terrassa i Cerdanyola

S'han inclòs entre les prioritats del departament

Josep Rull, nou conseller de Territori i Mobilitat de la Generalitat, inclou dins de les prioritats del seu departament en el proper mandat solucionar el “coll d'ampolla” de la C-58. Ho farà, però, deixant al calaix el macroprojecte de fer calçades laterals a l'autovia entre Terrassa i Cerdanyola –o, el que és el mateix, entre la mateixa C-58 i la B-30– perquè com va dir la setmana passada al Parlament no hi ha els recursos per fer tota l'actuació de cop, ja que, segons el mateix conseller, suposaria invertir uns 210 milions d'euros. Rull aposta per avançar en tres projectes menors però que podrien encaixar en els criteris de l'anterior proposta. Així, planteja accelerar el tercer carril entre Sant Quirze i Sabadell i aposta per crear un carril de drenatge entre el polígon de Sant Pau de Riu-sec –ja inclou una zona comercial on es troba la botiga Ikea i on s'havia de desenvolupar una nova àrea empresarial que, de moment, està aturada– i la connexió amb la B-30. A banda, per posar fi a la congestió diària a la zona proposa ampliar les calçades laterals entre Sant Quirze i Terrassa, en sentit a la cocapital vallesana. Segons Rull, aquests tres projectes costarien uns vint milions d'euros, una xifra molt inferior a la pressupostada per fer totes les calçades laterals. El nou conseller no ha concretat els terminis d'execució dels projectes.

Una de les reivindicacions històriques pel que fa a infraestructures a la comarca és l'ampliació amb un tercer carril de l'autopista C-58 entre Cerdanyola i Terrassa. L'any 2005 el govern va fer públic un estudi informatiu en què es combinava l'opció d'un tercer carril i calçades laterals de doble via, però el projecte fa temps que va quedar aturat.

LA XIFRA

20
milions
d'euros és el que, segons ha dit el conseller Rull, podrien costar els tres projectes per a l'autovia del Vallès


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona