Infraestructures i serveis

Infraestructures

Les obres per ampliar la C-58 al Vallès, a la tardor

El conseller Rull anuncia els reivindicats treballs d'ampliació de carrils de l'autopista en tres trams entre Terrassa i Badia perquè s'acabin la tardor del 2018

S'hi invertiran 35 milions d'euros

Descartat el macroprojecte d'ampliació de la C-58 al Vallès entre Terrassa i Badia fet fa anys per l'elevat cost –uns 200 milions–, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va anunciar ahir que aquesta tardor començaran les obres per trams, primer des de Terrassa fins a Sabadell, i posteriorment des del nus de Sant Pau de Riu-sec fins a l'enllaç amb la B-30 de Badia del Vallès, per fer realitat aquesta llarga reivindicació a la comarca el 2018. Rull, que en la seva etapa de regidor a Terrassa i diputat al Parlament havia reclamat aquesta infraestructura amb insistència, va defensar ahir l'aposta per actuacions en punts concrets amb l'objectiu d'afegir-hi noves millores “quan hi hagi més disponibilitat pressupostària”.

El primer tram es posarà a licitació dilluns, mentre que en el cas del segon es farà a l'abril. Rull va assegurar que seran unes obres amb “retorn ràpid i immediat”, que serviran per desencallar l'històric projecte d'ampliació. Així, entre l'accés Terrassa Est i Sabadell Centre, es crearan dos nous carrils que reduiran a menys de la meitat el temps que ara es triga a recórrer aquests 4,4 quilòmetres. Pel que fa al tram entre Sant Pau i Badia, es construiran dos nous carrils per als vehicles que es dirigeixin cap a la B-30 i l'AP-7, reservant els tres carrils actuals al trànsit que continua en direcció a Barcelona. D'aquesta manera s'evitarà el tap de trànsit que es produeix actualment per accedir amb “una entrada molt precària i un sol carril” cap a la B-30 i l'AP7. La previsió és que les obres estiguin acabades la tardor del 2018, mentre el govern també projecta l'ampliació de l'accés als polígons de Terrassa i la zona dels Bellots.

El projecte constructiu d'aquest tercer tram de Sant Quirze a Terrassa en direcció nord serà més complex i inclou una calçada lateral amb dos carrils de trenat per endreçar i millorar els accessos als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa Est i a la carretera BP-1503 que uneix les Fonts amb Rubí. En total, les obres sumen una inversió de 35 milions d'euros.

Rull va recordar que la C-58 a l'altura de Terrassa és “de les més transitades de Catalunya”. En concret té una mitjana de 30.000 vehicles, als quals se n'afegeixen uns 20.000 a l'entrada de Can Parellada. A aquests 50.000, se n'hi sumen entre 20.000 i 30.000 a Sabadell, bona part dels quals van a la B-30.

En paral·lel a l'ampliació de l'autopista, també es reforçarà la línia R4 de Rodalies i, amb la pròxima posada en marxa de les tres estacions noves dels FGC a Sabadell, la Generalitat preveu comprar 15 combois per incrementar la freqüència.

LA XIFRA

80.000
vehicles
circulen diàriament per l'autopista C-58 a l'altura de Sabadell, una de les més congestionades del país.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Territori decidirà el futur de la borda de Socampo

La polèmica transformació de la borda de Socampo en un hotel, que pretén l’empresa Life Explorer al Parc Natural de l’Alt Pirineu, la decidirà la direcció general de Territori i Urbanisme, segons...

ALT ÀNEU
 

Begues veurà desaparèixer per fi l’abocador del Garraf

Begues
 
Barcelona

Millores a tres carrers del Fort Pienc

Barcelona
 

Faran una rotonda en l’accés al Llac del Cigne, a Caldes

caldes de malavella
 
Territori

El taxi a demanda Passem el Cantó compleix 20 anys

sort
 

Sant Fruitós museïtzarà Cal Xamal

sant fruitós de bages
 
Municipal

Més capacitat per al centre de la gent gran de Porqueres

PORQUERES
 

Augment d’un 2,4% del pressupost de Vilablareix

vilablareix
 
Societat

Endesa invertirà 79,3 milions els tres anys vinents a la demarcació

girona