Infraestructures i serveis

Infraestructures

Les obres per ampliar la C-58 al Vallès, a la tardor

El conseller Rull anuncia els reivindicats treballs d'ampliació de carrils de l'autopista en tres trams entre Terrassa i Badia perquè s'acabin la tardor del 2018

S'hi invertiran 35 milions d'euros

Descartat el macroprojecte d'ampliació de la C-58 al Vallès entre Terrassa i Badia fet fa anys per l'elevat cost –uns 200 milions–, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va anunciar ahir que aquesta tardor començaran les obres per trams, primer des de Terrassa fins a Sabadell, i posteriorment des del nus de Sant Pau de Riu-sec fins a l'enllaç amb la B-30 de Badia del Vallès, per fer realitat aquesta llarga reivindicació a la comarca el 2018. Rull, que en la seva etapa de regidor a Terrassa i diputat al Parlament havia reclamat aquesta infraestructura amb insistència, va defensar ahir l'aposta per actuacions en punts concrets amb l'objectiu d'afegir-hi noves millores “quan hi hagi més disponibilitat pressupostària”.

El primer tram es posarà a licitació dilluns, mentre que en el cas del segon es farà a l'abril. Rull va assegurar que seran unes obres amb “retorn ràpid i immediat”, que serviran per desencallar l'històric projecte d'ampliació. Així, entre l'accés Terrassa Est i Sabadell Centre, es crearan dos nous carrils que reduiran a menys de la meitat el temps que ara es triga a recórrer aquests 4,4 quilòmetres. Pel que fa al tram entre Sant Pau i Badia, es construiran dos nous carrils per als vehicles que es dirigeixin cap a la B-30 i l'AP-7, reservant els tres carrils actuals al trànsit que continua en direcció a Barcelona. D'aquesta manera s'evitarà el tap de trànsit que es produeix actualment per accedir amb “una entrada molt precària i un sol carril” cap a la B-30 i l'AP7. La previsió és que les obres estiguin acabades la tardor del 2018, mentre el govern també projecta l'ampliació de l'accés als polígons de Terrassa i la zona dels Bellots.

El projecte constructiu d'aquest tercer tram de Sant Quirze a Terrassa en direcció nord serà més complex i inclou una calçada lateral amb dos carrils de trenat per endreçar i millorar els accessos als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa Est i a la carretera BP-1503 que uneix les Fonts amb Rubí. En total, les obres sumen una inversió de 35 milions d'euros.

Rull va recordar que la C-58 a l'altura de Terrassa és “de les més transitades de Catalunya”. En concret té una mitjana de 30.000 vehicles, als quals se n'afegeixen uns 20.000 a l'entrada de Can Parellada. A aquests 50.000, se n'hi sumen entre 20.000 i 30.000 a Sabadell, bona part dels quals van a la B-30.

En paral·lel a l'ampliació de l'autopista, també es reforçarà la línia R4 de Rodalies i, amb la pròxima posada en marxa de les tres estacions noves dels FGC a Sabadell, la Generalitat preveu comprar 15 combois per incrementar la freqüència.

LA XIFRA

80.000
vehicles
circulen diàriament per l'autopista C-58 a l'altura de Sabadell, una de les més congestionades del país.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.