Infraestructures

Infraestructures

Últim vol a l'Alguer

Ryanair tancarà dissabte una de les tres rutes que mantenia a Girona des de l'inici i que ha ajudat a reforçar els llaços del Principat i la ciutat sarda de parla catalana

Més d'un milió de viatgers en 7.800 vols al llarg de dotze anys

Adéu a tot un clàssic de l'aeroport de Girona. Dissabte que ve a un quart de dues i cinc minuts del migdia s'enlairarà de Vilobí l'últim avió de Ryanair amb destí a l'Alguer i, just tres hores després, hi aterrarà l'últim provinent d'aquesta població sarda de parla catalana. Es posaran fi així a dotze anys en què aquesta ruta ha servit de punt d'unió entre Catalunya i l'Alguer, dos territoris dels Països Catalans que han reforçat els seus llaços i relacions gràcies als vols de Ryanair. Ha suposat importants intercanvis institucionals, socials i econòmics, sobretot turístics. Són molts els catalans que al llarg d'aquests anys han viatjat a l'Alguer atrets per la curiositat de sentir-hi l'alguerès i veure què en queda de la cultura catalana en aquesta vila del nord de Sardenya.

La connexió amb l'Alguer era una de les tres úniques que Ryanair ha mantingut permanentment a Girona des que va establir-hi la seva primera base a l'Estat el febrer del 2004. De les 16 rutes inicials de Ryanair fa 12 anys només dues tindran el mèrit a partir de dissabte de seguir ininterrompudament: Frankfurt-Hahn i Endhoven. I és que els últims anys Ryanair ha posat fi a altres clàssics de l'aeroport gironí, sobretot destins italians com ara Milà, Roma, Venècia i Torí, i ha prescindit de rutes destacades a l'hivern, com ara París i Londres.

Balanç de vols i viatgers

En total, a falta de les dades d'aquest març, entre el febrer del 2004 i el febrer del 2016 Ryanair ha operat uns 7.800 vols –entre anada i tornada– entre Girona i l'Alguer, transportant-hi gairebé 1.020.000 viatgers. Cal dir que des del primer moment va ser una de les rutes destacades de Ryanair a Girona, amb uns 700 vols i uns 100.000 viatgers anuals. L'alta xifra de vols d'aquesta ruta fins i tot es va mantenir després de la fortíssim retallada de Ryanair del 2011. De fet, el 2012 va ser la tercera ruta amb més vols de l'aeroport gironí, només rere Pisa i Bolonya. A partir del 2014, però, coincidint amb les baixes ocupacions dels avions, Ryanair va començar a reduir significativament els vols i l'any passat ja només se'n van fer 320.

Motiu de la supressió

La supressió de la ruta s'emmarca en la dràstica retallada de Ryanair a l'Alguer, on només mantindrà 9 rutes aquest estiu (l'any passat n'eren 21) i deixarà totalment d'operar-hi a partir de la temporada d'hivern que ve. La companyia irlandesa ha decidit cessar tota activitat en aquest aeroport i en dos més d'Itàlia (Pescara i Crotone) i reduir molt també la seva presència a altres aeroports italians perquè, segons es queixa, els han apujat les taxes un 40%. En un primer moment, quan es va saber la pobra programació d'estiu però encara no la supressió total a partir del novembre, es va dir que es devia a la falta d'avions que té la companyia –el mateix argument que usen a Girona–, però de seguida les autoritats sardes ho van atribuir a la davallada de les subvencions que rebien. Un grup d'empresaris algueresos fins i tot van provar de crear un fons que oferiria a la companyia irlandesa a canvi que no abandonés l'illa, preocupats pels càlculs que xifren en 150 milions d'euros anuals les pèrdues del sector turístic del nord de Sardenya per la marxa de Ryanair.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia