Infraestructures

Junts pel Sí diu ara que veu complicat alliberar el peatge

La proposta de la Declaració del Maresme per rescatar la C-32 i racionalitzar el trànsit a l'N-II es ratifica per segon cop al Parlament però JxSí s'absté pel cost

La plataforma Preservem el Maresme reclama que es compleixi el full de ruta

El rescat immediat dels peatges a la C-32 que reclama la Declaració del Maresme, aprovada abans de les eleccions per totes les forces polítiques, va tornar a ser ahir motiu de debat. La comissió de Territori del Parlament la va tornar a ratificar a proposta del PSC, però aquesta vegada Junts pel Sí es va abstenir argumentant l'elevat cost, uns 400 milions d'euros, per l'alliberament del peatge a la via ràpida del Maresme. “No s'han de generar falses expectatives”, afirmava a les xarxes socials el diputat Marc Sanglas. En el mateix sentit s'expressava l'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini (CDC), que mesos abans apostava per reservar una partida pressupostària per al rescat.

Segons la plataforma ciutadana Preservem el Maresme la resposta de Junts pel Sí ja era d'esperar tot i els compromisos adquirits prèviament per donar suport a la gratuïtat de la C-32. “És una demanda del territori i no es toca ni una coma; ara toca posar fil a l'agulla”, afirmava el portaveu de Preservem el Maresme, Antoni Esteban, que recorda que aquesta ja és la segona vegada que se sotmet a aprovació i afirma que la voluntat de Junts pel Sí era fer esmenes per canviar tota la proposta. “Ara el que ens falta és començar a portar-ho a terme i fer els reglaments per racionalitzar el trànsit a l'N-II i una partida per pagar el rescat”, assenyala. Esteban recorda que hi ha 300 milions d'euros pendents de Foment per destinar-los a fer una via alternativa a la C-32. Per la plataforma és positiu que es torni a debatre la mobilitat, però reclamen, ara sí, actuacions.

LA FRASE

Quantes vegades s'haurà de ratificar si el que ens falta és començar a portar-ho a terme?
Antoni Esteban
portaveu de la plataforma preservem el Maresme

LA XIFRA

400
són els milions que es calcula que costaria el rescat dels peatges per fer gratuïta la C-32.

Comissionat i mesa de mobilitat

La plataforma ciutadana Preservem el Maresme ha impulsat i conduït el moviment social que reclama deixar de pagar per una via que pot convertir-se en l'alternativa a la congestionada i perillosa N-II. El president del Consell Comarcal, Miquel Àngel Martínez (CiU), reconeixia a principi d'any que tenien pendent la constitució de la mesa de mobilitat, on, a més de les forces polítiques del Consell Comarcal, hi hauria representants de la plataforma ciutadana i dels nous responsables de la Generalitat. Aquesta mesa, però, encara s'ha de crear. Fins ara la plataforma ha participat en una trobada del Comissionat per la Mobilitat. Antoni Esteban confia que es posin els mitjans per començar a treballar des del territori. El president comarcal també recordava a principi d'any el compromís de l'exconseller de Territori Santi Vila per rescatar el peatge al Maresme un cop s'acabi la concessió el 2021. “Va quedar clar que s'escoltaria el territori per buscar alternatives”, resumia aleshores el president comarcal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona