El govern manté el carril bici comarcal per aquest mandat
És un dels projectes previstos per aquesta legislatura, tot i el rebuig de la plataforma Preservem el Maresme
El Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha començat a redactar l'estudi previ perquè entri en servei, a partir del 2019, el carril bici entre Badalona i Blanes que creuarà la comarca.
L'obra, de 56 quilòmetres, té el rebuig frontal de la plataforma Preservem el Maresme, que considerable “inviable” la proposta i reclama que la Generalitat, abans de tirar endavant el projecte, redacti un pla de mobilitat amb el “consens” de tots els veïns. Tot i l'oposició, el nou carril bici comarcal es troba entre els projectes prioritaris del departament en el període 2016-2018.
La conselleria, de fet, destinarà més de 4 milions d'euros a ampliar la xarxa de carrils bici i vies verdes de Catalunya durant aquest mandat. Una bona part de la dotació es dedicarà a licitar les obres de la via verda de la C-31, entre Vilamalla i Figueres (Alt Empordà); la via ciclista de la carretera BV-5301, als voltants de Santa Maria de Palautordera (Vallès Oriental) i un tram de la via del Ter.
A més, durant aquesta legislatura també es redactaran set estudis i projectes més per a ciclistes. Un d'aquests projectes és el carril bici que creua el Maresme. Pel que fa a la resta d'iniciatives destaca la via verda que es vol instal·lar en el viaducte de la C-31 entre l'hospital de Bellvitge i el Prat.
Dos milions d'usuaris
Més de 2,5 milions de catalans són usuaris de la bicicleta. D'aquests, prop de 500.000 la utilitzen cada dia per activitats de lleure, oci o desplaçaments d'àmbit quotidià. A més, un 56,8% de la població té una bicicleta per a ús personal i el 40,8% en són usuaris freqüents, segons dades del darrer Baròmetre de la Bicicleta 2015.
Tretze carreteres compartides
El Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha instal·lat en tretze itineraris de la xarxa de la Generalitat i de les diputacions la senyalització específica dissenyada per avisar els conductors en les carreteres amb una alta afluència de ciclistes, les anomenades carreteres compartides. Els itineraris que estan senyalitzats són la C-31z, entre Torroella de Fluvià i la Tallada d'Empordà; la ruta de les Gavarres; Costes del Garraf; la ruta del Vallès; la ruta entre el Baix Camp i el Priorat, la vall de Llémena; Viladrau (GI-520 i GI-543); l'N-II al Baix Maresme; la C-31 sud; la BV-1415 i BV-2041 (carretera de Begues); l'L-500 i L-501; i la BV-1201, entre Martorell i Olesa de Montserrat.
Durant les properes setmanes col·locaran aquesta senyalització a l'N-340, entre Avinyonet del Penedès i Vallirana, després que ho han demanat entitats de la bicicleta.