Infraestructures i serveis

Deficiències en infraestructures

Encadenament simbòlic dels alcaldes en protesta per l'N-340

L'acte reivindicatiu d'ahir coincidia amb el divendres de l'inici de les vacances d'agost

L'arc de Berà, protagonista de l'aturada de vehicles que va reunir representants de les poblacions afectades

Unitat i constància. Aquests són els dos grans eixos sobre els quals va pivotar el que, segurament, serà el gran acte de protesta d'aquest estiu dels alcaldes del Pacte de Berà i de les Terres de l'Ebre, que ahir van fer una nova mostra de força per exigir mesures per la saturació de l'N-340. Van reunir més de 150 persones a l'arc de Berà per expressar el seu enuig per la situació de la carretera. Simbòlicament, una cadena que enllaçava la pancarta evidenciava que la ciutadania ha de patir els greuges d'una via amb un alt índex d'accidentalitat.

Els manifestants van aprofitar l'augment de trànsit que cada any marca l'últim divendres de juliol –inici de vacances per a molts– per tallar el pas per aquesta via durant aproximadament mitja hora, a partir de les sis de la tarda. La protesta, com totes les precedents, es va centrar en un objectiu: fer valer la unitat dels alcaldes dels diferents municipis que formen part del traçat de la carretera, sota un missatge clar: posar en relleu la importància de garantir una bona comunicació per carretera a tota la zona de l'arc mediterrani. El suport d'organismes supramunicipals com ara la Diputació i els consells comarcals, i d'associacions com ara la Federació Empresarial d'Autotransportistes de Tarragona, evidencia la importància de la protesta.

“És important mantenir viva la reivindicació per tal que la ciutadania i les autoritats que hi tenen competències entenguin la importància de la reivindicació”, va indicar l'alcalde del Vendrell, Martí Carnicer (PSC), que va recordar que l'objectiu del tall de circulació és evidenciar la situació que es viu en el dia a dia i reclamar de manera enèrgica una via ràpida i gratuïta –com ho és l'A-7, que actualment arriba, fins al nord, a la punta de la Móra de Tarragona– i que, fins que no sigui possible gaudir d'aquesta infraestructura, “s'alliberin els peatges de l'AP-7 fins a Martorell”, en paraules del batlle del Vendrell.

En la mateixa línia es mouen les declaracions de l'alcalde d'Altafulla, Fèlix Alonso (En Comú Podem), que va apuntar a la necessitat que la ciutadania comprengui els motius que promouen aquest acte de protesta.

L'acte es va afegir a la llarga llista de protestes que, des de fa anys, encapçalen els governs locals per reclamar mesures urgents per tal de desencallar aquesta via, que constantment és notícia pels embussos, els accidents i la circulació saturada. Pere Virgili, alcalde de Roda de Berà, va dir que, en espera de veure qui assumirà la cartera de Foment, la protesta d'ahir era una més de les que es faran en altres municipis del territori: “Esperem que, quan arribem a Alcanar, no hàgim de tornar a pujar.”

LES FRASES

El greu problema de la carretera N-340 se suma al mal funcionament del sistema ferroviari
Fèlix Alonso
Alcalde d'altafulla
Cal una via ràpida i gratuïta com l'A-7 que arribi fins a Martorell com més aviat millor
Martí Carnicer
ALCALDE DEL VENDRELL

Un problema de tot Catalunya

De manera paral·lela a la que els alcaldes qualifiquen de “desastrosa situació” de l'N-340, el territori veu amb preocupació com des de la Generalitat es marquen altres prioritats en matèria d'infraestructures que podrien fer ombra a una possible solució per aquesta via. “Estem molt amoïnats perquè algunes declaracions des de la conselleria de la Generalitat apuntaven com a gran preocupació del govern l'adequació de la línia 9 del metro de Barcelona”, explica l'alcalde d'Altafulla, Fèlix Alonso, que manifesta que aquestes declaracions han sembrat la preocupació a les comarques de Tarragona, que fa molts anys que esperen una solució per l'N-340. “La base del problema és que les dificultats de l'N-340 no són únicament un problema de les comarques de Tarragona, sinó del conjunt de Catalunya, un problema de llarga durada que, a més a més, es veu incrementat per les contínues avaries en el sistema de trens, que últimament s'han intensificat”, destaca Alonso. Amb tot, els alcaldes implicats pel pas d'aquesta via confien poder concertar una trobada amb representants de la Generalitat a l'agost.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona