Infraestructures

La connexió de la C-32 amb l'A-2, aturada perquè s'ha d'adequar a la norma viària

La suspensió de les obres ha provocat la indignació a Sant Boi, que en reclama la represa

El projecte data del 1992, però els treballs van començar el 2006

La connexió de les autopistes A-2 i C-32 a l'altura de Sant Boi torna a tenir un entrebanc que, de moment, manté l'obra aturada, sense que hi hagi data de represa. Les obres van començar el 2006, però la demora en l'execució i les diverses aturades dels treballs han provocat que el projecte hagi quedat desfasat perquè no s'ajusta a l'actual normativa de seguretat viària. El regidor de Territori i Desenvolupament Econòmic de Sant Boi, José Ángel Carcelén, explica: “El projecte és del 1992 i la normativa viària ha canviat. El Ministeri de Foment n'està fent la readaptació.” Segons el regidor, “el que s'ha executat fins ara està ben fet, però s'està replantejant la resta”.

Aquesta aturada ha provocat, novament, la indignació dels ciutadans i els responsables polítics de Sant Boi, que exigeixen al govern espanyol que reprengui les obres de la connexió de manera immediata. Una moció en el ple de juny que va rebre el vot unànime de tots els partits reclama que les obres no es tornin a aturar fins a la seva finalització i que acabin, tal com estava previst, durant el 2017.

La connexió de les dues autopistes mitjançant la construcció de dos quilòmetres de variant de la C-245 es remunta al 1992. Aquell any es va redactar el projecte i es va acordar començar les obres en breu per evitar el que ara encara passa. Per passar de l'A-2 a la C-32, els conductors han d'entrar al terme de Sant Boi i passar per la rotonda de la Parellada. En aquesta rotonda es registren llargues cues dels que volen sortir del municipi i també dels que provenen de Sant Climent de Llobregat, Santa Coloma de Cervelló i Sant Vicenç dels Horts, ja que la prioritat la tenen els que hi accedeixen des de l'autopista. Les cues motiven que es trigui 20 minuts a recórrer un quilòmetre.

El que havia de ser un inici immediat de les obres es va demorar fins al 2006. Els operaris hi van treballar durant tres mesos, i els treballs es van aturar. Les suspensions es van repetir el 2010, el 2013 i el 2015, si bé l'any passat les obres van durar nou mesos. El setembre del 2015 es van tornar a aturar les obres, i durant mesos l'Ajuntament ha reclamat explicacions a Foment. A l'abril el consistori encara no tenia notícies del motiu de l'aturada. Durant uns quants mesos, les obres anaven tan lentes que l'Ajuntament sospitava que estaven suspeses, però no han tingut la confirmació fins fa poc, quan Foment ha al·legat que el projecte ha quedat desfasat per la nova normativa de seguretat viària. Els partits de Sant Boi alerten que la interrupció dels treballs “causen moltes molèsties als accessos d'entrada i sortida de la ciutat”.

LA XIFRA

20
minuts
es triga ara a recórrer un quilòmetre a l'entrada de la rotonda de la Parellada des del nucli de Sant Boi.

LA DATA

30.06.16
el ple
de Sant Boi aprova per unanimitat una moció presentada per ERC i CiU que reclama la represa de les obres.

LA FRASE

El projecte és del 1992 i la normativa viària ha canviat. Foment n'està fent la readaptació
José Ángel Carcelén
Regidor de territori de Sant Boi


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona