Infraestructures i serveis

Mobilitat

Arbúcies i Sant Hilari, units en bus amb Santa Coloma

El govern atendrà al març la sol·licitud dels ajuntaments dels pobles del Montseny Guilleries

El batlle arbucienc veu justificada la petició, que facilitarà l'accés als serveis de la capital comarcal

La Generalitat de Catalunya atendrà la petició dels ajuntaments d'Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, i la línia de bus Sant Celoni-Girona, que gestiona Hispano Hilariense, incorporarà a partir del març del 2017 una parada a Santa Coloma de Farners en dos trajectes d'anada i dos de tornada. El director dels serveis territorials de Territori i Sostenibilitat, Pere Saló, admet que el govern veu bé la proposta i que serà una realitat “en un termini prudent”.

Els alcaldes d'Arbúcies, Pere Garriga (Entesa), i Sant Hilari Sacalm, Joan Ramon Veciana (Partit Independent de les Guilleries), es van reunir el mes passat amb Saló i altres responsables del servei territorial de transports. Els batlles li van fer saber que necessiten la connexió directa amb Santa Coloma, diu Veciana. Els consistoris han aprovat una moció en els darrers plens per reclama la parada a Santa Coloma. A Sant Hilari ho van fer abans-d'ahir i a Arbúcies ho havien fet el 24 de novembre.

Tant Garriga com Veciana destaquen la importància de l'enllaç amb Santa Coloma, del qual el batlle arbucienc no coneix precedents. “La Generalitat veu la necessitat que tenim els pobles”, indica Garriga, convençut que el servei tindrà una bona resposta dels vilatans.

Una hora i tres quarts

La línia Sant Celoni-Girona fa parada a la Batllòria (al límit de Riells i Viabrea i Sant Celoni), Riells, l'estació de tren de Breda-Riells, Arbúcies, Sant Hilari, el Parc Hospitalari Martí i Julià (hospital de Salt) i la capital gironina. La durada del viatge entre els dos extrems és d'una hora i 45 minuts. Ara s'allargarà amb la parada a Santa Coloma. Des de les vuit del matí fins a les vuit del vespre, la freqüència de pas és cada dues hores.

LA XIFRA

2,90
euros
val el trajecte des d'Arbúcies fins a Girona amb l'abonament de deu viatges, ha informat el consistori.

LA FRASE

Estem en sintonia amb els ajuntaments. Si no hi ha canvis, això serà una realitat en un termini prudent
Pere Saló
director dels serveis territorials de territori i sostenibilitat

Dos d'anada i dos de tornada

L'alcalde d'Arbúcies, Pere Garriga, veu a prop la millora de la mobilitat dels veïns de “la Selva de muntanya” [els pobles de l'àmbit Montseny Guilleries]”. Explica que fa quatre anys ja havien aconseguit que hi hagués bus fins a l'estació de tren de Sant Celoni i que el 2015 la petició de l'enllaç per carretera (la C-25) fins a Girona també va ser atesa. Ara els dos primers busos d'anada a Girona –els que surten d'Arbúcies a les sis del matí i a tres quarts de nou menys cinc minuts– continuaran cap a Sant Hilari, però després pararan a Santa Coloma. En el sentit invers, els que surten de Girona a les 12.15 h i a les 16.15 h faran parada a Santa Coloma abans de Sant Hilari. Per Garriga, “això permetrà que els estudiants de l'institut [d'ESO i FP] de Santa Coloma, o aquells que hagin d'anar als jutjats, al Consell Comarcal o al centre de salut mental ho puguin fer”.

El gener del 2015 Arbúcies i Sant Hilari es van incorporar a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Girona. Això va fer augmentar el nombre d'expedicions i va abaratir el preu. Els dos ajuntaments fan una aportació de 16.500 euros a l'any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’ACA obre les comportes de l’embassament de Darnius-Boadella per alliberar cabal després de la llevantada del novembre

Boadella i les Escaules

Barcelona inverteix 45 milions en tres anys en ampliar i rehabilitar 50 km de la xarxa de clavegueram

barcelona

Les sancions als bancs pels pisos buits, al TC

Terrassa

Tret de sortida a l’ampliació del polígon Logis Empordà

El far d’empordà

Protegeixen la façana de Sant Esteve d’Olot

Olot
Medi Ambient

Quan els residus són recursos

barcelona

Superar fronteres amb bicis

Girona

Blanes posa al mínim les inversions per al 2019

blanes

Ports estudia modificar l’escullera de Palamós

palamós