Infraestructures i serveis

transports

Argentona vol autobusos cada 15 minuts amb Mataró

L'Ajuntament demana a la Generalitat que estudiï la “reorganització” de les línies actuals per “optimitzar” les connexions

L'objectiu és potenciar el transport públic entre els dos municipis

Argentona vol connectar-se amb Mataró a través de l'autobús cada 15 minuts. Aquest és l'objectiu que persegueix l'Ajuntament i per això ja ha demanat a la Generalitat que “estudiï la reorganització” de les línies que actualment connecten aquests dos municipis per mirar d'“optimitzar” les actuals freqüències de pas.

“L'objectiu final no és altre que potenciar el transport públic i que la gent no utilitzi el cotxe”, va manifestar el regidor de Mobilitat d'Argentona, Pere Móra (ERC). El regidor va explicar que la proposta ja s'havia fet a la Generalitat i que aquesta “es va comprometre a fer aquest estudi”. Móra va comentar que actualment els autobusos entre Mataró i Argentona passen “cada mitja hora i en alguns punts del dia cada hora”, i va assenyalar que “a vegades passen dues línies de manera molt seguida, cosa que fa que els usuaris després s'hagin d'esperar mitja hora i molts d'ells optin per agafar el cotxe”. Tot i que encara no hi ha hagut resposta, el regidor va subratllar que “l'Ajuntament anirà empenyent en aquesta direcció”. D'entre les possibles solucions, Móra va assenyalar la possibilitat “d'eliminar les parades a Argentona que menys usuaris registren”, per així poder centralitzar el pas dels autobusos.

Un altre dels possibles criteris que va proposar el titular de Mobilitat va ser el servei de “transport a demanda”. Móra va posar com a exemple l'autobús que connecta Argentona amb l'hospital de Mataró. “Aquesta línia passa per urbanitzacions on puja molt poca gent perquè fa molta volta i el trajecte és molt llarg”, va exemplificar. En aquest sentit, el regidor va dir que aquest transport a demanda podria connectar les urbanitzacions amb el centre d'Argentona i des d'allà es podria agafar l'autobús fins a Mataró. Móra va explicar que aquesta proposta s'ha enviat a l'Associació de Municipis pel Transport Urbà (AMTU) perquè l'estudiï.

LA FRASE

L'objectiu final no és altre que potenciar el transport públic i que la gent no utilitzi el cotxe
Pere Móra
Regidor de Mobilitat d'Argentona

El precedent de la UAB

Aquest no és el primer cop que l'Ajuntament d'Argentona reclama a la Generalitat actuacions per millorar el servei d'autobús que passa pel municipi. Fa pocs mesos al municipi es va crear una plataforma que reclamava millores en el trajecte entre Argentona i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Entre altres coses, es denunciaven aspectes com ara la poca freqüència de pas dels combois per Argentona, o la massificació d'aquest transport als matins, ja que els autobusos arribaven a Argentona després d'haver passat per Mataró i això comportava que els argentonins “haguessin d'anar la majoria de vegades drets”. Després de diverses reunions entre l'Ajuntament i la Generalitat, finalment l'administració catalana va anunciar el febrer passat que s'ampliava en set el nombre d'expedicions –quatre més al matí i tres més a la tarda– d'aquesta línia, i que es farien un total d'onze viatges diaris en lloc dels quatre que hi havia fins ara.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.