Infraestructures i serveis

Radars “pedagògics” a Blanes per controlar la velocitat al nucli urbà

La policia local i l’Ajuntament estudien diferents zones amb un radar no sancionador per si cal fer-hi canvis o prendre mesures per reduir la velocitat

L’Ajuntament de Blanes ha instal·lat radars “pedagògics” a diferents punts del municipi per poder determinar si calen mesures per controlar la velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà. La policia local és l’encarregada de fer l’estudi i determinar si cal fer canvis, i ja està fent controls permanents a diverses zones del municipi a través de l’àrea de Trànsit i Mobilitat de l’Ajuntament. L’objectiu és detectar si els vehicles circulen per sobre dels límits establerts, però no té cap finalitat sancionadora, sinó que ha de servir per comprovar si calen canvis.

De manera permanent, les 24 hores del dia, i durant un temps prudencial –que en alguns casos ha estat un mes i en d’altres, diverses setmanes–, s’ha instal·lat l’aparell a diferents punts, i ha anat registrant el nombre de vehicles que han passat, així com la velocitat a la qual ho han fet. Gràcies als resultats recollits amb el radar, s’obtenen dades fiables com ara en quina franja horària circulen més vehicles, o bé quants d’ells depassen la velocitat permesa i si cal aplicar algun tipus de mesura per contribuir a reduir la velocitat, la freqüència de pas, o si és necessari elaborar un circuit alternatiu implantant elements dissuasius perquè el flux de vehicles derivi cap a un altre sector.

Al llarg d’aquest any, el radar s’ha instal·lat a quatre zones d’arreu de Blanes, i concretament durant l’últim mes s’ha fet al carrer Ample. Els vials que s’han triat han estat majoritàriament els que ja s’havien plantejat des de les respectives associacions de veïns.

Segons el sergent de trànsit i mobilitat de la policia local, Paco Rodríguez, les dades que s’han recollit fins ara són força significatives i, al contrari del que molts podrien pensar, els conductors solen respectar força la velocitat dins el nucli urbà. Així, en alguns barris, tot i que els veïns demanaven mesures reductores, no s’estima que calgui emprendre cap acció, ja que no s’ha detectat perillositat. A Mas Florit, es va decidir que només es pintaran dos senyals de 30 a la calçada, ja que segons les dades la majoria de la gent no circula a més velocitat de la permesa. A Can Borell, tot i que els cotxes majoritàriament no van més ràpid del compte, atès que hi ha una escola bressol i una escola, s’ha decidit posar un pas de vianants elevat.

LA DADA

0,13
per cent dels vehicles
circulaven a més velocitat del que està permès a Mas Florit, on el límit és de 50 km/h


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona