Infraestructures i serveis

Un 4% més de viatgers en els busos urbans de Girona

Els autobusos urbans de Girona van continuar l’any passat sumant viatgers també, i més que no pas el 2017, quan només havien augmentat un 1%. El 2018 l’augment va ser d’un 4,2%, ja que es va passar dels 3.206.351 que hi havia hagut el 2017 a 3.341.070. En nombres absoluts, el creixement en les set línies urbanes que opera Transports Municipals del Gironès (TMG) va ser de 134.719 viatgers, quan el 2017 només se n’havien sumat 31.894 respecte al 2016. L’increment de l’any passat és fins i tot superior al que hi va haver tant el 2015 com el 2016, que va ser en tots dos casos del 3,8%.

Dades per línies

Analitzant les dades per línies, en totes va augmentar el nombre de passatgers i el creixement més fort va ser a l’L2 (que travessa la ciutat de nord a sud unint l’hospital Trueta amb l’Avellaneda), amb un 7,71% d’increment (ha passat de 619.300 a 667.041). Continua sent la tercera més utilitzada. El segon gran augment va ser a la línia de TMG, que ja és la que tradicionalment té més usuaris, l’L5 (Germans Sàbat-Vilablareix/Aiguaviva), amb un creixement del 5,56%. La línia L5 es va acostar així als 950.000 viatgers (949.647), mentre que el 2017 no havia arribat ni als 900.000 (899.632). També per sobre d’un 5% va augmentar el nombre de viatgers de l’L8 (estació-UdG Montilivi). Pel que fa a la segona línia amb més viatgers, que continua sent l’L1 (Montjuïc-Avellaneda), va ser la que va tenir un increment més modest, del 0,9%, fins als 806.457 viatgers.

Pel que fa al repartiment de passatgers segons la tarifa utilitzada, una quarta part dels viatges es van fer amb bitllet senzill (en concret, un 24,8%). Destaca que un 15% dels trajectes es van fer amb la targeta Bus 70 (que permet 40 viatges gratuïts mensuals a les persones de més de 70 anys), un 9,9% amb la Bus 18 (preus especials per a joves de 13 a 18 anys), un 5,7% amb la T-12 (viatges gratuïts per als menors de 12 anys) i un 5,3% amb la Bus UdG (abonament per als universitaris per a 380 viatges). Quant a les targetes multiviatges de l’ATM, la més usada en els autobusos de TMG és la T-10, amb la qual es van fer el 12% dels viatges, seguida de la T-10/30 (9%), la T-50/30 (7,4%) i la T-Mes (4,9%).

Redefinició de les línies

L’Ajuntament de Girona ja va anunciar fa uns mesos que vol treballar per redefinir i millorar les línies de bus urbanes, i justament ahir es va reunir per segon cop el grup de treball que s’ha creat per estudiar les millors opcions. A banda de representants municipals, n’hi ha de TMG, de la Generalitat, de l’ATM, de la UdG i de la Federació d’Associacions de Veïns. El seu objectiu és pensar en una “reforma integral” de les línies perquè “siguin més eficaces, puntuals i puguin cobrir al màxim les necessitats de la ciutadania”, segons destaca l’Ajuntament. Les propostes que hi sorgeixin es traslladaran després per debatre-les a la Taula de la Mobilitat de la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona