Infraestructures i serveis

TMB defensa el servei alternatiu al tall de la línia L1 entre Clot i Fondo

L’empresa argumenta que les dues llançadores de bus no estan planificades per enllaçar entre si

TMB ha defensat aquest dimarts que el transport alternatiu al tall de la línia L1 de metro entre Clot i Fondo està funcionant “correctament”.

En un comunicat d’aquest dimarts, l’empresa que gestiona la xarxa de metro a la capital catalana ha argumentat que les dues llançadores de bus que ha habilitat no estan planificades per enllaçar entre si sinó per connectar amb els sistemes ferroviaris.

Usuaris del servei –en obres des de dissabte i fins al 30 d’agost– han criticat el transport alternatiu però TMB sosté que els viatgers “estan trobant les millors opcions per als seus trajectes” i ha agraït el seu esforç. La companyia ha recomanat utilitzar altres línies de metro –com la línia L9 nord i la línia L5– i ha remarcat que no era viable habilitar un únic bus llançadora que fes tot el trajecte.

Segons TMB, per absorbir les 90.000 entrades diàries que té el tram de metro afectat caldria que un autobús llançadora passés cada 30 segons. També afirma que els carrers per on hauria de passar no són “aptes” per a la circulació continuada de busos articulats.

Segons l’empresa, el bus Clot-Fabra i Puig està registrant una ocupació del 80% mentre que el bus Onze de Setembre-Fondo té una ocupació menor. També apunta que són accessibles a persones amb mobilitat reduïda i tenen freqüències de pas de 3 i 5 minuts, respectivament.

Pel que fa a les línies de metro, la línia L9 nord va registrar dilluns 10.000 validacions més en relació a les mateixes dates del 2018 i la línia L5, 18.000 més.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.