Serveis

Dubtes sobre el futur de la xarxa de bus ortogonal

Fonts sindicals diuen que es podria ajornar la implantació de les línies previstes

Un dels projectes que estan en marxa a Barcelona i que el nou equip de govern liderat per Ada Colau té sobre la taula és el desplegament progressiu de la nova xarxa d'autobusos urbans de traçat ortogonal o, el que és el mateix, estructurada en línies de recorregut horitzontal o vertical. La previsió de l'anterior govern, el de Xavier Trias, era que pels volts de la tardor entressin en servei tres noves línies, que s'han d'afegir a les 13 ja existents (en total, són 28 els eixos previstos). Ahir, però, fonts sindicals de TMB van indicar la possibilitat que s'acabi ajornant la que seria la quarta fase de la implantació de la nova xarxa de bus.

El regidor de la CUP Josep Garganté, treballador d'autobusos de TMB, va posar ahir el focus sobre la qüestió amb aquesta piulada: “Avui [ ahir per al lector] la direcció de TMB ha comunicat que suspèn la quarta fase de la nova xarxa (CiU), abans coneguda com a RetBus (PSC).” L'edil feia referència en el seu missatge a la reunió de negociació del conveni col·lectiu d'autobusos de TMB que va tenir lloc ahir, al final de la qual es va parlar de les obres que l'Ajuntament farà aquest estiu. Els treballs previstos pels mesos de juliol i agost, que es van presentar dimecres, no inclouen les actuacions viàries que han de permetre implantar les tres noves línies i, d'aquí, els dubtes. “Han d'entrar en servei a la tardor i, si les obres no es fan ara a l'estiu, és probable que la quarta fase s'hagi d'ajornar”, argumentaven fonts sindicals. Ahir, però, l'Ajuntament i TMB ho negaven. “Encara que els treballs no es facin al juliol o a l'agost, la tardor dura fins al desembre i, per tant, hi ha marge per fer les obres i implantar la quarta fase”, deia un portaveu de TMB.

Crítiques de Colau

Les línies que es preveu que entrin en servei a la tardor són l'H4, que enllaçarà la Zona Universitària amb el Bon Pastor; la V11, que unirà la Bonanova i el World Trade Center, i la V13, que anirà des del Pla de Palau fins a l'avinguda Tibidabo. La nova xarxa va començar a funcionar el 2012 i, des d'aleshores, ha arribat a les 220.000 validacions diàries, la qual cosa vol dir que un 35% dels passatgers dels autobusos barcelonins ja utilitzen aquestes línies. El nou servei, però, no s'ha estalviat les crítiques del partit de Colau, que al febrer –quan es va anunciar la quarta fase– va criticar que l'ampliació de la xarxa “augmenta la desigualtat entre barris i s'ha fet, novament, sense escoltar la veu del veïnat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona