Internet s’imposa en les relacions dels banyolins amb l’Ajuntament
L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Banyoles va atendre l’any passat 22.881 consultes, una xifra un 2,7% superior a la de l’any anterior. L’increment el va provocar sobretot la puja experimentada per les consultes telemàtiques, que van ser 13.016 (un 27 % més que el 2018) i, per tant, ja representen més de la meitat del total. Per la seva banda, l’entrada de documents de manera presencial va baixar un 15%. També va disminuir l’ús del correu electrònic (un 74%) i del correu tradicional (un 31%). El fax es va mantenir com a sistema d’enviar documents a l’OAC, però el seu nombre es va limitar a 107 enviaments, la mateixa quantitat que l’any anterior.
El padró municipal i la gestió tributària i tresoreria van ser unes les àrees que van tenir més consultes. La regidora de Comunicació i Participació, Clàudia Massó, assenyala que la previsió del consistori és que l’atenció telemàtica continuï creixent els pròxims anys. Aquest sistema –ha recordat la regidora– serà l’únic que podran fer servir a partir del mes d’octubre vinent les persones jurídiques per fer tràmits als ajuntaments.