La velocitat mitjana puja a la ciutat
La velocitat mitjana dels vehicles privats va pujar l'any 2008 en tots els tipus de vies de la ciutat excepte en els accessos, on es manté en 22,9 km/h. On més significativa és la pujada és a les rondes, on s'ha passat de 53,3 a 56,3 km/h de mitjana, una pujada d'un 5,6%. A les vies principals, la mitjana puja de 20,8 a 21,3 km/h, als carrers de l'eix mar-muntanya, de 16,6 a 17,3, i als de l'eix Llobregat-Besòs, de 23,6 a 24,2. La mitjana general va ser de 21,3 km/h.
Aquestes dades les va facilitar el consistori als integrants del pacte de la mobilitat, que ahir es reunia per primer cop aquest 2009 per analitzar els indicadors anuals de la mobilitat a la ciutat. L'augment de la velocitat pot haver estat influenciat per diversos factors. D'una banda, una lleu disminució de la intensitat del trànsit, que va baixar un 4,2% en les sortides de Barcelona, un 4,3 en les entrades, i un 1,7 en les vies internes principals. A les rondes, la densitat també baixa, però de manera gairebé imperceptible (entre el 0,1 i el 0,3, depenent de la via i el sentit de circulació), excepte en el cas de la ronda de Dalt en sentit Besòs, on la caiguda va ser d'un 1,5%. I, com que cada accident comporta un alentiment –o paralització, en alguns casos– del trànsit a l'entorn del sinistre, la disminució de l'accidentalitat, del 10,4%, també pot haver-hi influït. L'Ajuntament esgrimeix, a més, les mesures impulsades el 2008 per millorar la gestió del trànsit: la creació de zones 30, l'aplicació de la nova regulació semafòrica i de la tecnologia Wi-Fi per millorar la connexió entre els diferents elements de regulació del trànsit, o l'entrada en servei del tancament centralitzat d'accessos de la ronda Litoral per evitar col·lapses.