Urbanisme

Infraestructures

Torna a endarrerir-se el lateral de la C-31 a Badalona

Les troballes arqueològiques d'època romana fetes durant l'excavació prèvia obliguen a allargar la recerca

Les restes descobertes podrien ajudar a ubicar la part alta de la muralla de Baetulo

Els treballs de construcció d'un tram de lateral de la C-31 a Badalona han topat amb restes romanes que obligaran a tornar a endarrerir l'inici d'aquestes esperades obres, que, en principi, estava previst que comencessin el març passat. Tal com era de preveure, l'excavació arqueològica prèvia ha fet aflorar restes d'època romana que, per la seva entitat, fan necessari ampliar el perímetre de la recerca i baixar a més fondària. Durant la primera fase dels treballs, els arqueòlegs han descobert estructures de parets, paviments i clavegueres d'època romana. Ara, es vol esbrinar si aquestes restes poden oferir alguna pista sobre la ubicació exacta de la part alta de la ciutat romana de Baetulo, ja que aquest tram no s'ha trobat encara. Hi havia indicis que podia ser a sota de l'autopista, ja que, quan es va fer la construcció de la infraestructura durant els anys seixanta, no es van tenir gaires miraments amb les restes arqueològiques sobre el terreny. Ara, es vol esbrinar si les estructures trobades són d'habitatges dins muralla, cosa que es pot saber estudiant l'orientació del clavegueram i de les parets per situar al mapa la possible ubicació d'aquest tram de muralla.

La zona on s'ha de construir el tram de lateral està inclosa dins del perímetres de la ciutat romana, declarada bé cultural d'interès nacional (BCIN) l'any 1995. Aquesta figura representa una protecció especial que implica que, abans d'iniciar qualsevol actuació urbanística, cal dur a terme una excavació arqueològica per tal de localitzar les restes romanes que puguin existir.

L'arqueòloga del Museu de Badalona Pepita Padrós explica que, a finals dels vuitanta, van aparèixer restes romanes en una excavació feta al carrer de la Nova Cançó, uns metres més amunt de la zona del lateral. “Com en el 99% dels casos, es van documentar les restes, les vam protegir i es van tornar a tapar com a pas previ a la construcció d'un bloc de pisos”, recorda.

Trams pendents

Ara, la Generalitat haurà de trobar els recursos econòmics necessaris per tirar endavant l'allargament de l'excavació necessària abans de començar les obres, que estan licitades des del desembre passat. El tram, que té una longitud aproximada d'un quilòmetre, es va adjudicar per valor de 2,8 milions d'euros.

L'Ajuntament, per la seva banda, aprovarà, dimarts en el ple per la via d'urgència, el pagament de la darrera expropiació pendent a la zona i a principi d'any té previst fer l'enderrocament dels quatre habitatges que queden en peu a l'espai on s'ha de construir el lateral.

Quan s'acabin aquestes obres, restarà només el tram del barri de Sant Crist per completar tot el lateral de l'autopista a l'altura de Badalona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona