Urbanisme

municipal

mobilitat

Carril bici per la calçada, al carrer del Carme de Girona

Els cotxes i les bicicletes compartiran bona part de la via menys als llocs on hi hagi un lateral de servei, que s'aprofitarà

L'ús de la Girocleta ha crescut el 2016 gairebé un 25% respecte a l'any anterior

La proposta del traçat d'un nou carril bici que unirà el sector est amb la plaça Catalunya, passant pel carrer del Carme, ja està a punt. El regidor de Mobilitat de Girona, Joan Alcalà, va anunciar ahir que ja tenen a punt el projecte per ensenyar-lo als veïns i poder-lo construir dins d'aquest any –tot i que en el pla de mobilitat estava previst per al 2018–. Bona part del carril que recorrerà el carrer del Carme serà per la calçada, compartint-la així amb els vehicles de motor. En alguns trams, però, on hi ha carril lateral de servei, s'aprofitarà aquesta circumstància per fer-hi passar la via per a bicis. Es tractarà també d'espais compartits, però amb menor densitat de vehicles que la calçada principal. Amb aquest projecte el govern de la ciutat persegueix atendre la demanda del sector est de disposar d'una via pedalable fins al centre de la ciutat. El fet que sigui per la calçada aportarà, explica el regidor, altres beneficis. Per exemple, limitarà la velocitat dels vehicles que entren o surten de la ciutat per aquest carrer. El govern valora també que serveix també per situar les bicicletes a la calçada, “que és el seu espai natural”, va indicar el regidor. També es millorarà el tram que passa pel carrer del General Mendoza, que actualment és un carril únic i que passarà a ser de doble sentit de circulació.

El regidor va valorar que amb aquest nou carril bici fins al sector est i el que s'està construint per connectar Santa Eugènia amb la plaça del Vi –travessant el carrer de Santa Eugènia des del viaducte fins al carrer Nou–, es tindrà estesa la xarxa per les vies principals.

Pel que fa a les obres que connecten el carril de Santa Eugènia amb el carrer Nou, Alcalà diu que les feines van a bon ritme. La previsió és acabar el projecte al maig.

Dissetena estació

El regidor va fer aquestes declaracions durant la presentació de la nova estació de Girocleta que va entrar en servei ahir, al carrer de Vista Alegre cantonada amb el carrer de Josep Morató. Es tracta d'una estació amb 25 ancoratges. Estava previst fer -la més endavant, però els veïns van demanar-la a través del pressupost participat, i aquesta circumstància ha permès avançar-la. És la dissetena estació de Girocleta de la ciutat.

A més, ja hi ha prevista la construcció d'una nova estació. Serà al carrer del Riu Freser, a tocar el carrer de Sant Isidre, al sector del Pla de Palau.

En total, el parc de bicicletes de la Girocleta és de 300 bicis actualment, de les quals 230 estan distribuïdes permanentment al carrer. El servei va néixer el 2009 amb vuit estacions, 205 ancoratges i 160 bicis –120 de les quals, al carrer.

Actualment el servei té 2.320 usuaris actius (pràcticament un 25% més que l'any anterior). Durant el 2016, la Girocleta ha tingut 304.551 usos, xifra que representa també un augment d'un 25% respecte al 2015. L'estació amb més afluència d'usuaris és la de la plaça de Catalunya, amb 2.752 usos mensuals de mitjana, el 2016.

El govern preveu introduir en aquest primer trimestre un sistema d'abonaments de curta durada a la Girocleta, per a usuaris ocasionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia