Urbanisme

Municipal

Badalona es prepara per a la racionalització del centre

A principi d’any començaran a funcionar la zones verdes d’aparcament al districte primer i hi haurà més places de zona blava

El carrer de la Lluna ha estat el primer que ha passat a ser de vianants

La racionalització del trànsit al centre de Badalona és el principal objectiu del pla de millora de la mobilitat al districte primer, que l’Ajuntament ha començat a implantar i que està previst que estigui desplegat a principi de l’any vinent. Les principals mesures del pla són la creació –per primer cop a Badalona– de zones verdes d’aparcament, l’increment de la zona blava i el tancament al trànsit d’algunes vies. D’aquesta manera, es vol aconseguir la reducció de la congestió viària, que portarà una millora de la qualitat ambiental a través de la promoció del transport públic i la desincentivació de l’ús abusiu del vehicle privat.

Primer pas

Aquesta setmana s’ha fet el primer pas en aquesta direcció amb la racionalització del carrer de la Lluna, al barri del Progrés, que es converteix en el primer de la zona centre de la ciutat que passa a ser per a vianants. La mesura s’ha pres a petició dels veïns, que van fer una recollida de signatures per reclamar-ho. L’Ajuntament ha senyalitzat el carrer, ha suprimit les places d’aparcament i n’ha deixat només dues de reservades a persones amb mobilitat reduïda, mentre que a la resta de l’espai s’hi han instal·lat tres jardineres. Queda pendent la col·locació d’una pilona abatible per tal d’assegurar que només els vehicles autoritzats poden circular pel carrer.

El regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, explica que aquest és el primer d’una sèrie de carrers que passaran a ser de vianants. El més destacat és el tram de passeig Marítim que va de l’altura del carrer d’en Prim a la riera de Canyadó. “Així podrem tenir racionalitzada tota la façana marítima”, assegura Duran, que hi afegeix que en un primer moment només es posarà la senyalització necessària i de cara al pròxim mandat es reurbanitzarà aquest tram per deixar el paviment a un sol nivell. Altres vies on està previst actuar són el tram superior del carrer de Colom i el passatge de Ventós Mir, al barri del Centre, i el carrer de Jacinto Benavente, al barri de Canyadó.

Pel que fa a les zones verdes d’aparcament, reservades als residents, se’n crearan 2.328 en set sectors diferents del districte primer. Els veïns hauran de pagar 48 euros l’any per poder-hi aparcar mentre que els conductors que les facin servir de manera puntual hauran d’abonar 2,80 euros l’hora. S’incrementarà també el nombre de places de zona blava, que es concentraran a l’entorn de la zona comercial i d’edificis de serveis per facilitar-hi l’accés. En total, n’hi haurà 1.096 que tindran un preu d’1,40 euros l’hora. La campanya informativa per donar a conèixer els canvis i iniciar la tramitació de les targetes de resident per a la zona verda està previst que comenci en breu.

LA XIFRA

2.328
Aparcaments
en zona verda, reservats als residents, tindrà el districte primer i 1.096 places de zona blava

‘Park & ride’ a tocar de l’estació

L’aparcament que hi ha a primera línia de mar, a tocar de l’estació de rodalies, passarà a ser zona blava tot i que hi haurà tarifes especials per als conductors que el facin servir per aparcar el vehicle i agafar el tren per anar a treballar, el que es coneix com a park & ride. El regidor de Mobilitat assegura que el volum de persones que fan servir aquesta modalitat no és gaire gran, segons un estudi que han fet, però que tot i això s’oferirà aquesta opció, amb un tiquet que es podrà obtenir a l’estació mateix. L’aparcament de 135 places serà un complement a les zones blaves que ja hi ha a l’entorn dels carrers comercials del centre. Es tracta d’una opció ben vista pels botiguers. Cinto Gubern, president de Badacentre, considera positiu l’increment del nombre de places de zona blava a l’entorn de la zona comercial perquè facilita l’arribada i l’aparcament a les persones que es desplacen amb cotxe fins al centre de Badalona per anar-hi a comprar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia