Urbanisme

Nova imatge per al solar de l’antiga Alzamora d’Olot

Una promotora compra els terrenys on ja s’havien fet enderrocs, en desús des de fa dotze anys

De la urbanització en dependrà la mobilitat del carrer Pou del Glaç

La urbanització de l’espai que ocupava la fàbrica Alzamora del carrer Pou del Glaç s’ha desencallat. Aturada fa dotze anys, quan només s’havia fet l’enderroc de la factoria per la promotora que ho va comprar, a causa de la crisi en general i la bombolla immobiliària en particular, ara era del Banc Bilbao Biscaia Argentaria i ho ha adquirit una altra empresa. El projecte s’està acabant de definir. Hi han d’anar pisos i espais lliures, però s’ha d’acabar de concretar.

L’anunci d’aquesta operació el va fer a l’últim ple l’alcalde, Josep Maria Corominas, que va confirmar que, per contra, això deixa en espera la decisió de reconvertir el carrer Pou del Glaç en una via d’un sentit únic de circulació, cosa que afectaria també molts dels carrers de la rodalia d’aquest accés al Pla de Dalt i al centre. El tram de l’espai alliberat per l’antiga fàbrica ocupa més d’un terç del Pou del Glaç i, tal com està planificat en l’actualitat, s’hi hauria d’encabir una àmplia vorera i un carril per a bicicletes alineats al grup veí de l’antiga fàbrica Indelma.

LA DATA

23.08.05
és el dia que
es va dur a terme l’enderrocament de la fàbrica Alzamora

Algunes proves aplicades

L’alcalde d’Olot va afirmar, respecte a la nova ordenació del sector del carrer Pou del Glaç, que, de les proves que van fer el maig passat, en tenen informes favorables i que ja han aplicat alguns canvis. En aquest sentit, va recordar que han habilitat dos carrils de sortida al semàfor del carrer Pere Lloses i que han aplicat la direcció única al pont de la Ceràmica per facilitar-hi l’ús del carril bici i la circulació de persones amb problemes de mobilitat. La resta de decisions sobre la mobilitat a la zona quedaran, doncs, en espera que el nou propietari de l’antiga Alzamora defineixi el projecte constructiu. Per a aquest espai, l’alcalde va avançar que la intenció és poder modificar algunes coses del plantejament de l’estudi de mobilitat, però no les va concretar més enllà de l’espai del carril bici i la vorera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.