Urbanisme

municipal

serveis

Calella amplia les places de zona blava

N’habilitarà als voltants de la plaça Conrad Prat, a prop de la fàbrica Llobet-Guri i al carrer Valldebanador

Calella augmentarà en les properes setmanes les places de zona blava o aparcament regulat de pagament. En concret habilitarà 55 als voltants de la plaça Conrad Prat, que es troba davant l’entrada principal de la fàbrica Llobet, i 12 més en un tram del carrer Valldebanador, a la zona turística. La decisió es pren en bona part per compensar de la pèrdua d’aparcament en el carrer Bruguera arrel de les obres condicionament i pacificació del centre urbà. Segons va explicar el tinent d’alcaldia de Seguretat i Serveis Públics, Albert Torrent (PDeCAT) durant el ple d’ahir, les places de Valldebanador mantindran la mateixa periodicitat que la resta de la zona i estaran actives només durant la temporada turística. Pel què fa a la plaça Conrad Prat, els nous espais de pagament es regularan com els del pàrquing en superfície de la Muntanyeta “on es pot aparcar durant tot el dia per un euro”.

Vots diferents

La proposta de la zona blava es va aprovar per onze vots a favor –el govern del PDeCAT i el PSC més el regidor d’ICV-EUiA a l’oposició–, tres abstencions d’ERC i dos en contra del PP i de la CUP. En el cas del portaveu ecosocialista, Sebastià Tejada va defensar la mesura “perquè servirà per acotar la presència de vehicles vinculats tant a les activitats de la fàbrica com de les pistes d’atletisme o l’escola bressol”. Des d’ERC, el regidor Carles Ferrer va reclamar una revisió a fons del model de mobilitat de la ciutat i més concretament del sistema d’aparcament. Ferrer va insistir en la necessitat d’impulsar l’ús del transport públic per accedir al centre.

Albert Torrent li va respondre que trobava “una falta de respecte” que els republicans demanessin un replantejament dels aparcaments “quan des de Gestvia és una feina que es fa constantment”. Jan Catà de la CUP va vincular l’ampliació de la zona blava a “motius clarament recaptatoris”. Una afirmació que va ser negada des de les files del govern i, finalment, el regidor del PP, Josep Maria Pérez Basart, va rebutjar la proposta en entendre que la ciutat “ja està prou limitada per les zones blaves”.

De la seva banda, el regidor socialista Josep Torres també va defensar que l’ampliació de la zona blava respon a criteris de rotació davant l’important ús que fan els vehicles dels carrers propers a la fàbrica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Calonge és la població que té més passos de vianants intel·ligents de Catalunya

Dels set que s’hi han fet, un és el més llarg de l’Estat

L’aposta s’ha ampliat amb un espai tecnològic per desenvolupar-hi solucions de ciutat intel·ligent

calonge i sant antoni
 

El govern italià exigeix responsabilitats pel succés

ROMA
 
CARME RIBAS
GERENT DEL CONSORCI DEL BESÒS

“Als barris del Besòs hi ha un dèficit històric que cal resoldre”

sant adrià de besòs
 

CiU de la Bisbal critica la brutícia en zones de reciclatge

la bisbal d’empordà
 

Recollida de plàstic a la platja de Pals

baix empordà
 
economia

Endesa implementarà fundes aïllants per protegir l’avifauna de les torres d’alta tensió

 
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Dimecres amb intervals de núvols i temperatura màxima en ascens

Barcelona
 

Olot adapta per a la UE un model energètic americà

Olot
 

Més d’un milió de passatgers fins al juliol a l’aeroport

vilobí d’onyar