Urbanisme

municipal

serveis

Calella amplia les places de zona blava

N’habilitarà als voltants de la plaça Conrad Prat, a prop de la fàbrica Llobet-Guri i al carrer Valldebanador

Calella augmentarà en les properes setmanes les places de zona blava o aparcament regulat de pagament. En concret habilitarà 55 als voltants de la plaça Conrad Prat, que es troba davant l’entrada principal de la fàbrica Llobet, i 12 més en un tram del carrer Valldebanador, a la zona turística. La decisió es pren en bona part per compensar de la pèrdua d’aparcament en el carrer Bruguera arrel de les obres condicionament i pacificació del centre urbà. Segons va explicar el tinent d’alcaldia de Seguretat i Serveis Públics, Albert Torrent (PDeCAT) durant el ple d’ahir, les places de Valldebanador mantindran la mateixa periodicitat que la resta de la zona i estaran actives només durant la temporada turística. Pel què fa a la plaça Conrad Prat, els nous espais de pagament es regularan com els del pàrquing en superfície de la Muntanyeta “on es pot aparcar durant tot el dia per un euro”.

Vots diferents

La proposta de la zona blava es va aprovar per onze vots a favor –el govern del PDeCAT i el PSC més el regidor d’ICV-EUiA a l’oposició–, tres abstencions d’ERC i dos en contra del PP i de la CUP. En el cas del portaveu ecosocialista, Sebastià Tejada va defensar la mesura “perquè servirà per acotar la presència de vehicles vinculats tant a les activitats de la fàbrica com de les pistes d’atletisme o l’escola bressol”. Des d’ERC, el regidor Carles Ferrer va reclamar una revisió a fons del model de mobilitat de la ciutat i més concretament del sistema d’aparcament. Ferrer va insistir en la necessitat d’impulsar l’ús del transport públic per accedir al centre.

Albert Torrent li va respondre que trobava “una falta de respecte” que els republicans demanessin un replantejament dels aparcaments “quan des de Gestvia és una feina que es fa constantment”. Jan Catà de la CUP va vincular l’ampliació de la zona blava a “motius clarament recaptatoris”. Una afirmació que va ser negada des de les files del govern i, finalment, el regidor del PP, Josep Maria Pérez Basart, va rebutjar la proposta en entendre que la ciutat “ja està prou limitada per les zones blaves”.

De la seva banda, el regidor socialista Josep Torres també va defensar que l’ampliació de la zona blava respon a criteris de rotació davant l’important ús que fan els vehicles dels carrers propers a la fàbrica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La connexió de l’aeroport amb el Prat “serà positiva”

El director de la infraestructura gironina, Lluís Sala, creu que la unió de l’aeroport de Girona amb el de Barcelona permetrà formar “una de les millors parelles aeroportuàries d’Europa”

vilobí d’onyar
 

La gestió de residus atrau els tècnics gironins

girona
 

Treballs a la zona de Garrigàs per prevenir desbordaments

garrigàs
 

Girona implantarà la recollida porta a porta a Campdorà a l’estiu

girona
 
urbanisme

ERC insta a tirar a terra totes les naus de l’entrada sud

 

Palafrugell fa pedagogia de la diversitat sexual

palafrugell
 

Servei d’alerta a la policia per a mòbils a Castelló

CasTelló d’Empúries
 

Cursa contra rellotge per no quedar sense transport urbà a Palamós i Calonge

palamós i calonge
 

Una nova espècie invasora a l’estany de Banyoles

BANYOLES